زیرساخت اعتلای فرهنگ و گسترش علوم دانش‌بنیان در دنیا، کتاب و مطالعه است
کد خبر: 3655021
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

زیرساخت اعتلای فرهنگ و گسترش علوم دانش‌بنیان در دنیا، کتاب و مطالعه است

گروه فرهنگی: نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را مهم توصیف کرد و گفت: زیر ساخت اعتلای فرهنگ و گسترش دانش‌بنیان در دنیا، کتاب و مطالعه است.

‌علی قربانی نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی‌ در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،اظهار کرد: کتاب نقش و جایگاه مهمی در زندگی انسان ها دارد و اندیشمندان در عصر دانایی، پیشرفت زندگی و جوامع بشری را در گروی مطالعه و افزایش علم می دانند.
وی ادامه داد: برای توسعه همه جانبه جامعه به ویژه فرهنگ، باید کتاب خوانی گسترش یافته و میزان سرانه مطالعاتی ارتقاء یابد.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته خراسان شمالی شامل تحولاتی مثبتی در عرصه فضاهای کتابخانه ای بوده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مدیریت کتابخانه های عمومی استان با همکاری ادارات فرهنگی نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد مثبت ارزیابی می شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید هماهنگی دستگاه های اجرایی در راستای آماده سازی زمینه مطالعات و کتاب خوانی گسترش یابد تا کشورمان طی ٢٠ سال آینده به رتبه یک علمی در منطقه دست یابد.
قربانی گفت: توسعه و پیشرفت جامعه مرهون متخصصان و اندیشمندانی است که اهل مطالعه و تحقیق و پژوهش بوده‌اند چرا که مطالعه و کتابخوانی زمینه‌ساز اعتلای فرهنگ و پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.
وی افزایش آگاهی، کسب دانش سودمند و توسعه و پیشرفت را از مزایای کتابخوانی برشمرد و افزود: جامعه‌ای متعالی است که اهل کتاب و مطالعه باشد.
وی تصریح کرد: توجه به اعتلای فرهنگ جامعه ضرورت دارد و باید با همکاری و خرد جمعی، زمینه فضای مطالعاتی را در سطح گسترده فراهم کنیم.
دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سوم تا هشتم آبان ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.
captcha