حركت بر مبنای عقل قطعاً طی مسیر معروف است
کد خبر: 3655025
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مهرابی:

حركت بر مبنای عقل قطعاً طی مسیر معروف است

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد كه اگر انسان بر مبنای عقل حرکت کند، شکی نیست که در مسیر معروف حرکت خواهد کرد و هیچ‌گاه جریان سوم و نفاق نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 29 مهرماه با بیان اینكه مشکلات امروز جوامع ناشی از فاصله گرفتن از علم و دانایی است، گفت: هر رویداد ناگواری که امروز جوامع با آن رو به رو هستند برخاسته از جهل و ناشی از فاصله گرفتن از دانش و دانایی است.

وی افزود: اینکه مشاهده می‌کنیم که انسان‌های مظلوم به مسلخ برده می‌شوند، به سبب این است که علم به حاشیه رانده شده و سطحی نگری و جهل حاکم شده است.

مهرابی با تصریح اینكه زیبایی دین مبین اسلام در این است که نخستین پیامش، دانایی و فراگیری علم و عمل به آن است، گفت: از ابتدای جهان هستی، جهان با دو جریان معروف‌ها و منکرها رو به رو بوده و تا به امروز هم این جریانات استمرار داشته است.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: اگر انسان بر مبنای عقل حرکت کند، شکی نیست که در مسیر معروف حرکت خواهد کرد و هیچ‌گاه جریان سوم نخواهیم داشت و اگر جریان سومی هم در این میان باشد آن جریان، نفاق است که لباس باطل را بر تن دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: خطری که امروز دنیای اسلام را تهدید می‌کند، اختلاف‌افکنی بین مسلمانان و رو در رو قرار دادن آن‌ها با یکدیگر است اما اگر تمسک همه ما به قرآن باشد بدون تردید پاسخی عملی برای این مسائل خواهیم یافت.

captcha