برگزاری همایش گفت‌‌وگوی فرهنگی ایران با کشورهای آسیای میانه در دی‌ماه
کد خبر: 3655035
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
در راستای برنامه‌های مشهد2017 صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش گفت‌‌وگوی فرهنگی ایران با کشورهای آسیای میانه در دی‌ماه

گروه فرهنگی: رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای برنامه‌هایی که برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نظر گرفته شده است، همایش گفت‌‌وگوی فرهنگی ایران با کشورهای آسیای میانه و ناشران برتر جهان اسلام در دی‌ماه را خواهیم داشت.

سیدحامد ملکوتی‌تبار، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های فرهنگی اجرایی نشده پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، اظهار کرد: در دبیرخانه مشهد 2017 حدود 170 برنامه انتخاب شد که از آن برنامه‌ها حدود 150 برنامه در سطوح بین‌المللی، کشوری، استانی و مشهد به اجرا رسید.
وی با بیان اینکه از 170 برنامه در نظر گرفته شده برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 10 برنامه را سازمان فرهنگ و ارتباطات به صورت مستقل میزبانی کرده و مجری آن است، بیان کرد: این سازمان در بقیه برنامه‌ها مشارکت داشته که از جمله می‌توان به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شناسایی مهمانان خارجی اشاره کرد.
ملکوتی‌تبار با بیان تأثیر کم برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ابراز کرد: با توجه به وضعیت بین‌الملل و تحریم‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است، انتظاری که از برنامه‌های 2017  و تأثیر آن در مشهد، کشور و حتی خارج از کشور داشتیم قابل قبول و در حد انتظارات نبوده است؛ ولی با این وجود کار بزرگی صورت گرفته و قطعا عنایت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بوده است که این برنامه‌ها با وجود مشکلات به خوبی اجرایی شده است. امیدواریم ادامه برنامه‌ها نیز همانند گذشته به خوبی برگزار شود.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تأکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام معطوف بر سال 2017 نیست، این عنوان همچنان برای مشهد در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
ملکوتی‎تبار ادامه داد: باید مشهد را که سرآمد بسیاری از کلان شهرهای جهانی است به همه دنیا معرفی کرد و در این فرصت از ظرفیت‌های بسیاری که مشهد در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی، علمی، دانشگاهی، حوزه علمیه و مفاخر ادبی و.... دارد، استفاده کنیم و آن‌ها را به جهان معرفی کنیم.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به 20 برنامه باقی مانده از 170 برنامه در نظر گرفته شده برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، عنوان کرد: همایش سراسری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آذرماه، همایش گفت‌‌وگوی فرهنگی ایران با کشورهای آسیای میانه در دی‌ماه، همایش ناشران برتر جهان اسلام در دی‌ماه، هفته فرهنگی الجزایر و هفته فرهنگی تونس و... از جمله فعالیت‌های باقی مانده از برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
captcha