فعالیت 700 خادم زوار پاکستانی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3655038
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

فعالیت 700 خادم زوار پاکستانی در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی: دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های مردمی و دولتی جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زوار استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر، تعداد خادم‌های سازمان‌دهی شده جهت ارائه خدمات به زوار پاکستانی اربعین حسینی در استان، 700 نفر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی در استان، امروز، 29 مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: ستاد مردمی اربعین بصورت خودجوش، با هدف خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین حسینی که برای رسیدن به مقصد کربلا، از خاک ایران اسلامی عبور می‌کنند، تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های مردمی و دولتی جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زوار استفاده می‌شود، اظهار کرد: فعالیت‌ها و خدمات ستاد مردمی اربعین حسینی در 5 محور اصلی شامل حمل و نقل، اسکان، اطعام، بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان‌وبلوچستان افزود: زائران پاکستانی بعد از پیاده شدن در مرز میرجاوه و اسکان موقت، به‌وسیله اتوبوس به سمت عراق منتقل می‌شوند که در این خصوص، سال گذشته 600 دستگاه اتوبوس از استان مورد استفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: پایگاه‌هایی در میرجاوه و زاهدان، از جمله موقوفه زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) زاهدان جهت اسکان و اطعام زوار پاکستانی در نظر گرفته شده که در آن خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی ارائه می‌شود.
بختیاری بیان کرد: علاوه بر اسکان و اطعام زوار، مراسم عزاداری و سخنرانی با زبان اردو و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی نیز در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان با بیان اینکه افراد زیادی بصورت خادم افتخاری با ستاد اربعین همکاری می‌کنند، افزود: در حال حاضر، تعداد خادم‌های سازمان‌دهی شده جهت ارائه خدمات به زوار پاکستانی اربعین حسینی در استان، 700 نفر است. 
captcha