برپایی دومین مرحله كارگاه تخصصی آموزش صوت و لحن قرآن ویژه طلاب اهل سنت فارس
کد خبر: 3655056
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

برپایی دومین مرحله كارگاه تخصصی آموزش صوت و لحن قرآن ویژه طلاب اهل سنت فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین مرحله کارگاه تخصصی «آموزش صوت و لحن قرآن کریم» ویژه روحانیان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت فارس طی روزهای 27 و 28 مهرماه جاری در لارستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، دومین مرحله کارگاه تخصصی «آموزش صوت و لحن قرآن کریم» ویژه روحانیان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت فارس طی 27 و 28 مهرماه جاری در لارستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، منصور محتاجی از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، ضمن خوشآمدگویی به اساتید مدعو و حاضرین در جلسه گفت: یكی از ویژگی‌های قرآن كریم، عمق و ژرفای اعجاب­‌آور آن است به طوری که هر لحظه می‌توان مطالب جدیدی را از آن استنباط كرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف و فعالیت‌های متنوع قرآنی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، ابراز امیدواری كرد كه در آینده نیز برگزاری این گونه برنامه­‌ها و فعالیت‌ها با انسجام بیشتری ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خرم، امام جمعه لارستان نیز در حاشیه بازدید از این كارگاه آموزشی به بیان مطالبی درباره اهمیت تدبر در قرآن كریم و حفظ وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و همچنین از مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس که چنین دوره‌های آموزشی را در راستای بصیرت و افزایش دانش قرآنی راه‌اندازی كرده‌اند، قدردانی كرد.

در این دوره آموزشی، سیدرضا نجیبی، جواد هاشم‌زاده و شیخ محمدرضا محمدیان به عنوان اساتید این دوره به تدریس مطالب مورد نظر پرداختند.

رسول طهمورث­پور، مسئول امور فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس نیز در حاشیه این كارگاه آموزشی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی افزود: این کارگاه آموزشی، در دو مرحله برگزار شد؛ در مرحله اول، روحانیون، مدرسین و طلاب ممتاز مدارس علوم دینی امام شاطبی لطیفی و مجتمع علوم دینی گله دار و در مرحله دوم، داوطلبانی از مدارس علوم دینی اهل سنت خور، خنج، کاریان، احمدیه و امام شافعی اوز حضور یافتند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، از بین نفرات شرکت کننده در این دوره آموزشی، افراد مستعدتر توسط اساتید قرآنی، انتخاب و در مرحله تکمیلی شرکت داده می­‌شوند.

captcha