طرح اهدای وسایل کمک توانبخشی به جامعه هدف بهزیستی اجرایی می‌شود
کد خبر: 3655059
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
در آینده‌ای نزدیک؛

طرح اهدای وسایل کمک توانبخشی به جامعه هدف بهزیستی اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: طرح اهدای وسایل کمک توانبخشی با هدف آموزش شیوه‌های صحیح مراقبت از کودکان فلج مغزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی عرب‌نژاد صبح امروز 29 مهر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به  اهمیت تامین وسایل کمک توانبخشی و خدمات‌درمانی توانخواهان و معلولین، گفت: با توجه به افزایش اعتبارات خرید وسایل کمک توانبخشی امسال نسبت به سال گذشته شاهد عدم تامین وسایل جهت رفاه معلولین بوده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به شناخت ظرفیت‌های بخش خصوصی در خارج از استان برای تامین بخش عمده‌ای از لوازم کمک توانبخشی، افزود: در سال گذشته با تعاملی که با موسسه خیریه توانبخشی ولیعصر(عج) تهران برقرار شد توانستیم قول کمک در مهرماه امسال را دریافت کنیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به ارائه خدمات توانبخشی برای کودکان معلول ۳تا ۱۴ سال استان در نیمه آذر ماه امسال اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش شیوه‌های صحیح مراقبت از کودکان فلج مغزی انجام می‌شود.
عرب‌نژاد  ارتقا استفاده از وسایل کمک توانبخشی، کمک به استقلال در فعالیت روزمره زندگی، افزایش مهارت‌های شناختی، خودیاری و اجتماعی و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی خانواده را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
captcha