هویت قرآنی جامعه را از طریق تدبر در قرآن ایجاد كنیم/ پیشگیری از بروز افراط و تفریط از این طریق
کد خبر: 3655066
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
موسوی خرم:

هویت قرآنی جامعه را از طریق تدبر در قرآن ایجاد كنیم/ پیشگیری از بروز افراط و تفریط از این طریق

گروه فعاليت‌های قرآنی:‌ امام جمعه لارستان با تأكید بر اینكه باید از طریق تدبر در قرآن، یک هویت قرآنی در جامعه به وجود آورد، گفت: ایجاد هویت قرآنی، باعث پیشگیری از بروز افراط و تفریط در جامعه می­‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خرم، امام جمعه لارستان عصر دیروز، 28 مهرماه حاشیه بازدید از كارگاه آموزش تخصصی صوت و لحن ویژه طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس به بیان مطالبی درباره اهمیت تدبر در قرآن كریم و حفظ وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی، عوامل متعددی برای وحدت وجود دارد؛ کتاب (قرآن)، قبله، دین، پیامبر، خدا که تمامی آن‌ها در بین مسلمین جهان، واحد و مشترک هستند.

وی افزود: دشمنان اسلام علی‌رغم اینکه هیچ عامل وحدتی در بین آن‌ها وجود ندارد، بهانه‌هایی را به وجود آورده و اتحاد خود را با تمسک به این بهانه‌ها، حفظ و تقویت کرده‌اند اما در جامعه مسلمین که عوامل واقعی زیادی برای ایجاد وحدت وجود دارد متأسفانه از آن‌ها به ندرت استفاده می‌شود.

موسوی خرم در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کریم، از عوامل ایجاد وحدت در جامعه مسلمین است و برداشت از آن، مراحل مختلفی دارد، گفت: مرحله اول برداشت از قرآن، قرائت آن است که البته نگاه به قرآن و خواندن آن، نورانیت داشته و در شخص، آثار مثبتی را ایجاد می‌كند؛ دومین مرحله برداشت از قرآن، آشنایی و توجه به مفاهیم آن است و سومین مرحله، تدّبر در قرآن است.

امام جمعه لارستان با بیان اینكه تدبّر در قرآن کریم و توجه به مفاهیم آن، بسیار مهم بوده و باید از طریق آن، یک هویت قرآنی در جامعه به وجود آورد، گفت: ایجاد هویت قرآنی، باعث پیشگیری از بروز افراط و تفریط در جامعه می­‌شود؛ افراط و تفریطی که منشأ آن، تفسیر به رأی از قرآن بوده و مسلمین را به جان هم انداخته است.

وی در پایان از مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس که چنین دوره‌های آموزشی را در راستای بصیرت و افزایش دانش قرآنی راه‌اندازی كرده است،‌ قدردانی كرد.

captcha