11 مدرسه فردیس نمازخانه ندارند
کد خبر: 3655074
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

11 مدرسه فردیس نمازخانه ندارند

گروه فرهنگی: امام جمعه فردیس با بیان اینکه ۱۱ مدرسه این شهرستان نمازخانه ندارند، گفت: ‌در این مدارس تعداد دانش‌آموزان زیاد است و لزوم اقامه نماز احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: نماز از بروز خیلی از گناه‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه برای اقامه نماز در جامعه همه نهادها باید باهم همکاری کنند، عنوان کرد: ۲۵ طلبه در سطح مدارس شهرستان برای اقامه نماز اعزام می‌شوند. طلبه‌ها و روحانیون برای ترویج اسلام و فرهنگ در مدارس سخنرانی می‌کنند و این مهم بر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه تأثیر مستقیم دارد.
این مسئول از تأسیس حوزه علمیه‌ای در فردیس با گنجایش ۳۰۰ طلبه از پایه اول تا دهم خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور پررنگ روحانیون در سطح شهر در سطح فرهنگ مؤثر است.
ایمانی از شوراهای شهرستان فردیس خواست تا برای برپایی این فریضه مهم در سطح مدارس همکاری داشته باشند.
وی در ادامه از وجود ۱۱ مدرسه در سطح شهرستان فردیس که نمازخانه ندارند، خبر داد و گفت:  در این مدارس تعداد دانش آموزان زیاد است و لزوم اقامه نماز احساس می‌شود.
امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه نماز مهم‌ترین بخش در تعلیم و تربیت دانش آموزان، نماز است، عنوان کرد: در برخی خانواده‌ها نماز اقامه نمی‌شود و در مدرسه برای دانش آموزان ممکن است، دوگانگی ایجاد شود و طلبه‌ها و روحانیون می‌توانند این دوگانگی را حل کنند.
وی با بیان اینکه برخی مدارس ابتدایی فاقد نمازخانه هستند، خاطرنشان کرد: در پایه ابتدایی آموزگاران باید نحوه نماز خواند را به دانش‌آموزان، آموزش دهند و علاوه بر آن اقامه نماز خود در نهادینه کردن فرهنگ اسلام، مؤثر است.
captcha