استمرار جلسات قرآن محفل نور آبادان پس از ماه صفر
کد خبر: 3655083
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

استمرار جلسات قرآن محفل نور آبادان پس از ماه صفر

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات قرآنی محفل نور آبادان که هر سه‌شنبه در حسینیه مسلم بن عقیل(ع) دهکده بریم تشکیل می‌شود، پس از ایام ماه صفر جلسات خود را از سر می‌گیرد.

کامل دریس، مسئول هماهنگ‌کننده جلسه قرآن محفل نور آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این محفل در حسینیه مسلم بن عقیل(ع) دهکده بریم آبادان برگزار می‌شود و از بهمن سال 93 تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این جلسه در آغاز کرسی تلاوت بود و از این طریق در جهت جذب علاقه‌مندان و قاریان به این محفل تلاش کردیم. از سال 94 تا 95 کم کم رویکرد آموزشی این جلسات با حضور استاد ابراهیم مجدمی و استاد شاهین خزلی شکل گرفت و در هر جلسه صفحه‌ای از قرآن کریم تلاوت و نکات تجویدی آن توسط استاد بیان می‌شد و در پایان تعدادی از شرکت‌کنندگان که از تلاوت خوبی برخوردار بودند، به قرائت آیات قرآن می‌پرداختند.

دریس ادامه داد: در سال 95 بیان ترجمه و توضیح آیات نیز به برنامه‌های جلسه اضافه شد و پس از آن این کار با راه‌اندازی کانال محفل نور در فضای مجازی کامل شد و پیش از هر جلسه فایل پی‌دی‌اف از مفاهیم و محتوای سوره موردنظر براساس تفسیر نمونه در اختیار اعضا قرار می‌گرفت.

این فعال قرآنی گفت: هر جلسه 50 تا 70 مستمع از سنین مختلف کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال دارد و قاریان و حافظان مطرح آبادان و خرمشهر نیز در این جلسه شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: این جلسات هر ساله در ایام محرم و صفر به دلیل برنامه‌های سوگواری و روضه‌خوانی در حسینیه موقتاً تعطیل می‌شوند و پس از ماه صفر ادامه می‌یابند.

iqnakhouzestan@
captcha