قرآن فراگیرترین محور در هنر خوشنویسی است
کد خبر: 3655084
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
یک خوشنویس:

قرآن فراگیرترین محور در هنر خوشنویسی است

گروه هنر: یک هنرمند خوشنویس می‌گوید: از هر خوشنویسی سوال کنید که اصلی‌ترین موضوع در کارشان چیست؟ بدون شک پاسخ خواهند داد، قرآن.

علی رضا مرادی، هنرمند خوشنویس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که آیات قرآن اصلی‌ترین محور در هنر خوشنویسی است، اظهار کرد: اگر از هر خوشنویسی سوال کنید که اصلی‌ترین موضوع در کارشان چیست؟ بدون شک پاسخ خواهند داد، قرآن. این جواب نیز تنها به چند دهه اخیر خلاصه نشده، بلکه از همان صدر اسلام همیشه خوشنویسی با قرآن ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: درباره انتخاب‌های خودم هم باید بگویم که وقتی قرار است آیه‌ای از  قرآن را خوشنویسی کنم، ابتدا به این امر توجه دارم که در چه مناسبتی قرار داریم، زیرا می‌خواهم کارم به لحاظ زمانی برای مردم قابل درک باشد، چون باور دارم برای تمامی ایام و مناسبت می‌توان از کلام خدا مدد گرفت.

مرادی درباره کارهایش نیز گفت: تصمیم دارم تا 5 یا شش ماه اخیر در دو نمایشگاه حضور داشته باشم. ابتدا سعی می‌کنم نمایشگاهی انفرادی برگزار کنم. در ادامه نیز در نمایشگاهی گروهی حضور خواهم داشت، البته در سالی که گذشت نیز در یک نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور داشتم.

captcha