کمک به مردم میانمار و یمن یک وظیفه عمومی‌ است
کد خبر: 3655086
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
حجت الاسلام نکونام:

کمک به مردم میانمار و یمن یک وظیفه عمومی‌ است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن یک وظیفه‌ عمومی است که اگر انجام نشود و سهل‌انگاری صورت گیرد نزد خداوند مواخذه می‌شویم و باید پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام،نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 29 مهرماه در جلسه همفكري، تعامل و مشاركت آحاد مردم و سازمان‌ها و نهادها درزمینهٔ جمع‌آوری کمک‌های نقدي باهدف كمك به مردم كشورهاي مظلوم و قحطي زده ميانمار و يمن که در دفتر نماينده ولي فقيه استان برگزار شد با اشاره به اینکه امروزه هر مسلمانی با مشاهده وضع میانمار و یمن نمی‌تواند آرام و قرار داشته باشد گفت: همه باید نسبت به آن‌ها احساس دین و وظیفه کنند.
وی افزود: کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن یک وظیفه‌ای عمومی است که اگر انجام نشود و سهل انگاری صورت گیرد نزد خداوند مواخذه می‌شویم و باید پاسخگو باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انسان هرکجا که به دنبال وظیفه‌اش حرکت کند آنجا نور و نورانیت ایمان وجود دارد، بیان کرد: هر کجا انسان به وظیفه‌اش عمل کند آنجا عنایت پروردگار شامل حالش می‌شود بنابراین مردم استان ما باید مانند همیشه در کمک به مردم میانمار و یمن پیش قدم باشند تا عنایت خداوند شامل حالشان شود.
نکونام با بیان اینکه امروز شاهد دو فاجعه بزرگ هستیم، خاطرنشان کرد: این دو فاجعه از فجایعی است که دست نظام سلطه در آن مشغول است و اراده مستکبرین و سلطه‌گران جهانی و ستمگران در هر دو فاجعه مشهود است.
وی گفت: در یمن می‌بینید که عربستان تحت حمایت آمریکا این جنایات را مرتکب می‌شود و آمریکا آن‌ها را تشویق، مجهز و حمایت می‌کند و انواع ستم‌ها در یمن انجام می‌شود و آمریکا نه تنها سکوت می‌کند بلکه آن‌ها را بیشتر تشویق می‌کند و با صراحت می‌گوید باید منافع خودمان را از عربستان تأمین کنیم و عربستان که در مستی قدرت به سر می‌برد متوجه نیست که چه بر سر آن‌ها می‌اید و بعد هم آمریکا آن‌ها را مانند کهنه‌ای دور می‌اندازد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به جنایات صورت گرفته در میانمار تصریح کرد: در میانمار کشوری که حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 130 اقلیت‌ مختلف در آنجا حضور دارند حق شهروندی گرفتند و می‌توانند برنامه‌های خود را اجرا کنند اما نوبت به مسلمانان که می‌رسد حق شهروندی از آن‌ها صلب می‌شود و به ارتش اجازه داده می‌شود که خانه آن‌ها را به آتش بکشد و آن‌ها زنده زنده آتش بزند.
نکونام با بیان اینکه آن‌ها بویی از آدمیزاد نبرده‌اند، ادامه داد: خیلی راحت در معرض دید همه جهانیان جنایت می‌کنند و آمریکا که دهان فرو بسته و سازمان ملل هم که به سختی یک سخن کوتاه می‌گوید. دنیا دنیای ظلم است و بویی از انسانیت، اخلاق انسانی و رأفت نیست و هر چه که می‌بینیم تنها ظلم است.
وی با بیان اینکه امروز یک پرچمی به اسم ایران به پا خواسته تا دنیای عدالت و ارزش انسانی و فضائل انسانی را ترویج دهد، گفت: طبیعی است کسانی که زیر این پرچم هستند نمی‌توانند راحت بنشینند و تماشا کنند و هرکجا که انسانی تحت ستم است فریاد سر می‌دهند صدای فریاد مظلومان را به گوش حکومت‌ها و ملت‌ها می‌رسانند، استکبار صدای مظلومیت را خاموش کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه البته تنها رساندن صدا نیست بلکه باید در کمک به این مردم مظلوم مشارکت کنند، تصریح کرد: مردم ما تربیت شده مکتبی، قرآنی و در سایه عصمت و طهارت هستند و به فضل الهی انسان‌هایی در این ملت تربیت و ساخته شده که سراسر رحمت هستند و هرکجا دعوتی شود با عِرق ایمانی خود آن دعوت را لبیک می‌گویند.

captcha