موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است
کد خبر: 3655091
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است

گروه معارف: «قاسم خالقدادی» موذن نابینای روستای خرم آباد از روستاهای بخش مرکزی قاین یکی از فعالان عرصه نماز است که از کودکی علاقه به اذان گفتن داشته و آرزویش اذان گفتن در کربلا است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی،برای نور تعاریف مختلفی آورده‌اند بعضی از این تعاریف فقط بر نور حسی دلالت دارد مانند اینکه گفته‌اند نور پرتوهایی است که پراکنده می‌شود و به دیدن کمک می‌کند.
در محضر قرآن کریم هیچ چیز غیرمترقبه نیست و بدون شک خداوند هر که را بخواهد هدایت می‌کند و اگر خداوند اراده کند، یک انسان نابینا و بی‌سواد نیز حامی نماز می‌شود و با اذان گفتن دلها را برای اقامه نماز به شوق می‌آورد.
«قاسم خالقدادی» موذن 30 ساله نابینای روستای خرم آباد از روستاهای بخش مرکزی قاین یکی از فعالان عرصه نماز است که از کودکی علاقه به اذان گفتن داشته و آرزویش اذان گفتن در کربلا است.
او می‌گوید: روستایمان اوایل مسجدی نداشت و از یک اتاق کوچک به عنوان مسجد استفاده می‌کردند و من هم از سن 10سالگی، هنگام اذان به بالای تپه‌ای در نزدیکی خانمان می‌رفتم و اذان می‌گفتم که بسیار مورد تشویق مردم و به خصوص دوستان قرار گرفتم و از همان زمان تا به حال که مسجد روستا درست شده هر وعده در مسجد اذان می‌گویم.
این روشندل که دچار نابینایی مادرزادی است و به دلیل این که فاصله زیاد روستا تا شهر و کمبود امکانات نتوانسته تحصیلات خود را ادامه دهد.
خالقدادی با صدای دلنشینش مورد توجه مردم روستای خرم آباد قرار گرفته و 15 سالی است که بعنوان موذن در روستا شناخته شده است.
او می‌گوید: اگر چه خداوند یک نعمت الهی را از او گرفته است، اما شکرگذار خداوند است که به او این نعمت خوش‌صدایی داده و به قول خودش شاید اگر نابینا نبود هرگز خداوند این توانایی را در او قرار نمی‌داد که به عنوان موذن مسجد روستایش اذان بگوید.
یک لحظه اذان گفتن را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم
این موذن روشندل می‌گوید: زمانی که اذان می‌گویم و با خدای خودم خلوت می‌کنم حس و حالی دارم که قابل وصف نیست و این را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم.
خالقدادی از تمام اهالی روستایش رضایت دارد و می‌گوید: هیچ وقت به خاطر ندارم که هم سن و سال‌هایم به خاطر این که نابینا بودم مرا به بازی راه ندهند و من بسیار از آنها سپاسگذارم و در همه شرایط دوستان خوبی داشتم که کمک حالم بوده‌اند.
این جوان نابینای روستای خرم‌آبادی که تا به حال از سوی ستاد اقامه نماز شهرستان به مشهد و قم سفرکرده است یک آرزو دارد و می‌گوید: آرزو دارم که به کربلا بروم و در آنجا اذان بگویم، اما به لحاظ مشکلات مالی توان آن را ندارم.
خالقدادی از زحمات پدر و مادرش می‌گوید که سال‌ها سختی کشیده‌اند و می‌گوید: شش ماه است که با یکی از دختران روستا ازدواج کرده، اما به دلیل وضعیت نامناسب مالی نتوانسته خانه‌ای داشته باشد و زیر یک سقف زندگی مشترک را آغاز کند.
چه خوب است استعدادهایی همچون قاسم خالقدادی «قاسم خالقدادی» به خوبی دیده شود و توانمندانی چون او که حامی نماز هستند بیشتر مورد توجه مردم و بخصوص مسئولین قرار گیرند.
سپیده قلندری اسفدن 
captcha