دستگیری 10 متخلف محیط زیست در زهک
کد خبر: 3655094
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

دستگیری 10 متخلف محیط زیست در زهک

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مأموران گشت یگان حفاظت شهرستان زهک 10 متخلف محیط زیست در یک هفته گذشته دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با تلاش مأموران گشت یگان حفاظت شهرستان زهک 10 متخلف محیط زیست در یک هفته گذشته دستگیر شدند.
نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: از این متخلفان ۱۰ قطعه سلاح، پنج قطعه پرنده چنگر و ۲ قایق کشف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: بر اساس قانونِ شکار، با متخلفانی که بدون مجوز اقدام به صید، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته کنند برخورد قاطع می‌شود.
وی قاچاق گونه‌های مختلف جانوری و صید را در کنار خشکسالی از مهمترین معضلات انسانی و طبیعی محیط زیست سیستان و بلوچستان برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان دارای تنوع زیستی فراوان، اما با غنای گونه‌ای پایین است به این معنی که انواع حیوانات را در شمار محدود می‌توان در پهنه این استان مشاهده کرد.
captcha