اولین طرح میدان مدافعان حرم در کشور در شاهرود رونمایی می‌شود
کد خبر: 3655095
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

اولین طرح میدان مدافعان حرم در کشور در شاهرود رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: اولین طرح میدان مدافعان حرم در کشور مزین به تندیس شهید محسن حججی در روستای دیزج شاهرود توسط استاد رضا نوری سازنده بزرگترین خشت جهان طراحی و در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، اولین طرح میدان مدافعان حرم در کشور مزین به تندیس شهید محسن حججی در روستای دیزج شاهرود توسط استاد رضا نوری سازنده بزرگترین خشت جهان طراحی و در حال اجراست.
این پروژه با همکاری و مساعدت پادگان امام رضا (ع)، دهیاری و شورای اسلامی روستا، پایگاه مقاومت بسیج قمربنی هاشم (ع)، خیرین و آستان مقدس امامزاده محمد (ع) دیزج و به همت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ساخته می‌شود.
رضا نوری طراح و سازنده این پروژه امروز 29 مهر با بیان اینکه ارتفاع این میدان ۱۴ متر به نیت ۱۴ معصوم می‌باشد گفت: در وسط میدان گنبد مطهر حضرت معصومه (س) به ارتفاع ۴ متر و قطر ۳ متر می‌باشد که در دور طوقه گنبد نماد‌هایی از تندیس نوجوان‌های بسیجی به صورت نقش برجسته اجرا خواهد شد.
وی افزود: در حول گنبد قلم نی‌هایی از زمین به سمت آسمان روییده است که در انتها این قلم‌ها به نشانه اقتدار به نوک اسلحه ختم می‌شوند که نمادی از مناره گنبد هم نیز می‌باشد.
نوری خاطر نشان کرد: تمثال شهید حججی بر روی سنگری ساخته می‌شود که یک دستش بر روی قلبش قرار گرفته و دست دیگرش به سمت بالای گنبد و آسمان اشاره دارد و پرندگانی نیز در جهت اشاره دستان شهید از زمین به سمت آسمان در حول گنبد در حال پرواز هستند که گویای آزادگی حرریت است.
وی افزود: سَر مبارک شهید نیز توسط یک چفیه خونین به سمت پایین خم شده است که نشان از سر بریده اش همانند مولای غریبش امام حسین (ع) دارد.
نوری ضمن تشکر از پادگان امام رضا (ع) و دیگر حامیان این پروژه و خیرین و خانواده‌های محترم شهدا و مسئول بسیج هنرمندان شاهرود ابراز امیدواری کرد در صورت مساعد بودن شرایط این پروژه تا کمتر از ۲ ماه دیگر رونمایی می‌گردد.
وی عنوان کرد: برای افتتاح این میدان در حال پیگیری و دعوت از خانواده معزز شهید حججی، مسئولین کشوری و استانی است.
نوری اعلام کرد: نمایش زنده اسارت و شهادت شهید حججی در روز افتتاحیه توسط بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود با عنایت عباس اعتماد در حضور مدعوین در محل رونمایی میدان اجرا می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و کوشش هنرمندان کشور و حمایت مسئولین تندیس این سردار عاشورایی در سرتاسر کشور و رونمایی شود.
منبع: خبرگزاری بسیج
captcha