رساندن پیام اربعین به گوش جهانیان؛ مهم‌ترین رسالت زوار
کد خبر: 3655099
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

رساندن پیام اربعین به گوش جهانیان؛ مهم‌ترین رسالت زوار

گروه فرهنگی: مسئول ستاد نماز جمعه همدان عنوان کرد: آنچه در اربعین حسینی مهم است پرداختن به تبلیغات، مسائل فرهنگی و رساندن پیام اربعین به گوش همگان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباس اسماعیلی، مسئول ستاد نماز جمعه همدان، شنبه 29 مهر‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: اربعین عاشورای دوم است اما نباید عاشورا را تحت شعاع قرار دهد.
وی افزود: در اربعین حسینی شاهد حضور میلیونی شیفتگان و دلباختگان سیدالشهدا(ع) در کربلا و عراق هستیم، آنچه در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است پرداختن به مسائل فرهنگی است.
حجت‌الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: آنچه از سنوات گذشته حاصل شده این است که در بحث پذیرایی و اسکان مسافران و زائرین اربعین حسینی مشکلی وجود ندارد آنچه مهم است پرداختن به تبلیغات، مسائل فرهنگی و رساندن پیام اربعین به گوش همگان است.
مسئول ستاد نماز جمعه همدان با بیان اینکه باید تغییراتی در مسائل فرهنگی اربعین ایجاد شود ابراز کرد: اربعین فرصتی مغتنم است که می‌توان از حضور جمعیت کثیری از مردم که با یکدیگر در این روز بسیج می‌شوند نهایت استفاده را کرد، به عنوان نمونه هر زائر ضریح منور امام حسین(ع) می‌تواند نایب الزیاره یک شهید باشد.
حجت‌الاسلام داوود عباسی، معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: رویکرد‌های شبکه تبلیغی در ماه صفر، ولایت پذیری، تبیین شعار سال، ترویج سبک زندگی اسلامی و پرداختن به مضرات آسیب‌های اجتماعی با محوریت آیات، روایات، احادیث و ...، تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت با پرداختن به چهره‌های این عرصه است.
وی افزود: 800 مبلغ‌، هزار و 800 هیئت مذهبی، هزار و 700 مداح و هزار و 400 مسجد در ماه صفر فعال خواهند بود.
captcha