مقدمات رونق گردشگری سلامت در استان مرکزی انجام شده است
کد خبر: 3655103
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
حسینی:

مقدمات رونق گردشگری سلامت در استان مرکزی انجام شده است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سلسله نشست‌هایی از سوی این اداره‌کل با یکی از مراکز فوق تخصصی درمانی در استان برگزار شده تا بتوانیم آغازگر حرکت نوین گردشگری سلامت در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: گردشگری سلامت و زیر مجموعه‌های آن می‌تواند اقتصاد گردشگری را متحول کند زیرا در حال حاضر سالانه مردم بسیاری به قصد درمان سفر می‌کنند و استان مرکزی نیز به لحاظ امکانات درمانی و مناطق طبیعی مستعد، دارای پتانسیل‌های خوبی است.
حسینی با  اشاره به اینکه  گردشگری سلامت  به سه بخش تقسیم ‌می‌شود ادامه داد: گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی، 3 زیر شاخه گردشگری سلامت هستند. گردشگری پزشکی رایج‌ترین و حساس‌ترین زیر شاخه  گردشگری سلامت به شمار می‌رود و با پیشینه هزار ساله در علم پزشکی و با توجه به توانمندی‌ کشور در این زمینه، استان مرکزی می‌تواند مقصد مهمی برای این نوع گردشگران باشد.
وی در ادامه گفت: ازسوی دیگر بهره‌مندی از طبیعت غنی شهرستان تفرش، وجود چشمه‌های آبگرم و معدنی شهرستان محلات می‌تواند استان مرکزی را به مقصد مهم گردشگری درمانی تبدیل  کرده و به درآمدزایی این صنعت  کمک کند.
حسینی افزود: با توجه به فعالیت‌های سازمان برای توسعه گردشگری سلامت و همین‌طور وجود امکاناتی برای استفاده گردشگرانی که با هدف بازیابی سلامت خود دست به سفر می‌زنند، موضوع مهمی که می‌بایست در دستور کار دولت در استان قرار گیرد تبدیل این مناطق به مناطق درآمدزاست زیرا دهکده‌های سلامت در حال حاضر به منبع اقتصادی مهمی تبدیل شده‌اند که می‌توانند اشتغال آفرینی پایداری را نیز ایجاد کنند.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تدوین برنامه در چهار حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، تشکیلات و سازماندهی، اطلاع رسانی دقیق، جامع و به هنگام و تولید دانش فعالیت می‌کند تا بتواند در این مسیر حرکت آگاهانه‌ای را آغاز کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تشریح کرد: سلسله نشست‌هایی از سوی این اداره‌کل با یکی از مراکز فوق تخصصی درمانی در استان برگزار شده تا بتوانیم آغازگر این حرکت نوین در استان باشیم.
captcha