مشکلات اجتماعی زنجیروار به هم متصل هستند
کد خبر: 3655130
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

مشکلات اجتماعی زنجیروار به هم متصل هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: همه مشکلات اجتماعی زنجیروار به هم متصل هستند و امروزه در حوزه مواد مخدر بیشترین آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و مواد مخدر نیز در بروز آسیب‌های دیگری مؤثر است و حل این معضل‌های اجتماعی با نگاه جزیره‌ای امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری راد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با بیان اینکه بیکاری و عدم اشتغال مناسب منجر به افزایش سن ازدواج جوانان شده و توقعات خانواده‌ها و نگرش آنان نیز روند تشکیل خانواده در امر ازدواج را با چالش‌هایی مواجه کرده است، افزود: فشارهای اقتصادی و ترس از مسئولیت‌های ازدواج همگی از دلائل و شاخصه‌های افزایش سن ازدواج در بین جوانان است.
حجت‌الاسلام انصاری راد در ادامه به پیامدهای بیکاری پرداخت و افزود: امروزه جوانانی هستند با تحصیلات عالیه، در آستانه ازدواج قرار گرفته‌اند اما به دلیل بیکاری و نبود شغل مناسب و پایدار نه فقط در جامعه بلکه در بین اعضای خانواده سرخورده شده‌اند و بی‌شک این جوان در جامعه نیز روحیه اعتماد به نفس را از دست می‌دهد و مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی و اجتماعی و... دست به گریبان می‌شود و آسیب‌های اجتماعی دیگری همچون خودکشی جوان را تهدید می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه متأسفانه جوانان وقتی بیکاری به سراغشان می‌آید دیگر زندگی و آینده برایشان بی‌اهمیت می‌شود، تصریح کرد: این افراد دیگر تعریف درست و جامعی از اوقات و فراغت و زندگی کردن را نیز ندارند و به دلیل اینکه با چنین معضلی گریبانگیر شده‌اند، دچار خودکم‌بینی نیز می‌شوند و اگر بخواهیم تعریفی را از بیکاری به میان بیاوریم در حقیقت بیکاری مادر همه مشکلات جامعه بویژه جوانان تحصیلکرده است و این مسئله، مسئله مهم مغفول مانده در کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، اعتیاد را بلای خانمان‌سوز و از جمله آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: همه مشکلات اجتماعی زنجیروار به هم متصل هستند و امروزه در حوزه مواد مخدر بیشترین آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و مواد مخدر نیز در بروز آسیب‌های دیگری نیز مؤثر است و حل این معضل‌های اجتماعی با نگاه جزیره‌ای امکان‌پذیر نیست.
انصاری راد عنوان داشت: وقتی آسیب‌های اجتماعی روند نزولی خود را طی خواهد کرد که همه نگاه‌ها به این موضوع باشد، هم در سیاست‌های در سطح کلان، هم اجرا و هم تبیین برنامه‌ها به موضوع سلامت اجتماعی به‌عنوان یک فاکتور مهم و تاثیرگذار نگاه کنیم و باید همه تصمیم‌گیری‌های سایر حوزه‌ها از جمله اقتصادی و سیاسی بر سلامت اجتماعی تاثیرگذار و نگاه همه اقشار به مسئله مواد مخدر نگاه واقع‌بینانه باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: همه اقشار مختلف بویژه نخبگان جامعه باید احساس وظیفه کنند، به خانواده‌ها آگاهی بدهند، چرا هر سال وضعیت و بحران اجتماعی در جامعه زیادتر می‌شود به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب وارد این میدان می‌شوند و از مسئولان امر می‌خواهند که راهکار ارائه دهند، لذا خانواده و مسؤولان هر دو در این قضیه باید مشارکت کنند و اگر کوتاهی در این زمینه بشود بی‌شک جامعه، تحرکی برای توسعه نخواهد داشت.
وی در پایان عنوان کرد: امروز طرح این مسئله در کشور کار پیچیده‌ای نیست اما حل این مسئله، بحران بزرگی برای جامعه به نظر می‌رسد و می‌طلبد که نخبگان جامعه تلاش و چاره‌اندیشی کنند و راهکارهای مناسبی را برای حل مشکلات اجتماعی ارائه دهند.   
captcha