ارگ ریاست جمهوری افغانستان شریک برنامه‌های داعش است
کد خبر: 3655138
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
نماینده پارلمان افغانستان:

ارگ ریاست جمهوری افغانستان شریک برنامه‌های داعش است

نماینده ولایت «ننگرهار» در پارلمان افغانستان که پیش از این نیز حکومت وحدت ملی را به حمایت از داعش متهم کرده بود بار دیگر تصریح کرد که ارگ ریاست جمهوری این کشور در تمام برنامه‌های داعش شریک است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از  تسنیم، «ظاهر قدیر» نماینده ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان اظهار داشت از سه ماه گذشته ارتش این کشور در ولایت ننگرهار حضور دارد ولی تاکنون اقدامی را علیه گروه تروریستی داعش در این ولایت انجام نداده است.
 
وی که پیش از این نیز حکومت وحدت ملی را به حمایت از داعش در افغانستان متهم کرده بود، بار دیگر تصریح کرد که ارگ ریاست جمهوری در تمام برنامه‌های داعش شریک است.
 
نماینده ولایت «ننگرهار» در پارلمان افغانستان هشدار داد اگر ارتش این کشور با داعش مقابله نکند و جلو پیشروی این «پروژه» در شهرستان «خوگیانی» را نگیرد، هیچکس در افغانستان موفق به شکست این گروه نخواهد شد.
 
ظاهر قدیر در ادامه گفت اگر دولت افغانستان با این گروه نمی‌جنگد، عقب نشینی کند، چنانچه دولت به این پیشنهاد گوش ندهد، مردم مجبور خواهند شد که خود وظیفه تامین امنیت را برعهده گیرند.
 
وی پیش از این نیز در اردیبهشت سال جاری گفته بود آمریکا در افغانستان از داعش حمایت می‌کند.
 
قدیر در این باره تصریح کرد که در نمونه‌ای بارز، در منطقه «مسجد سفید» شمار زیادی از اعضای وابسته به داعش در محاصره طالبان بودند که «هواپیماهای آمریکایی و نیروهای ویژه آنها، طالبان را هدف قرار داده و داعشی‌ها را از محاصره نجات دادند».
captcha