ثبت‌نام 14 هزار و 632 نفر از آذربایجان‌شرقی برای مراسم اربعین
کد خبر: 3655146
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

ثبت‌نام 14 هزار و 632 نفر از آذربایجان‌شرقی برای مراسم اربعین

گروه اجتماعی: مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 14 هزار و 632 نفر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 14 هزار و 632 نفر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.  
وی، با تاکید بر اینکه روادید چهار هزار و 800 نفر از زائران نیز در نمایندگی گنسولگری عراق است، اظهار کرد: به دلیل تغییر نمایندگان فرآیند صدور روادید متوقف شده بود که از امروز این روند دوباره آغاز و گذرنامه‌ی زائران صادر می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه روادید پنج هزار و 35 نفر از زائران در استان صادر شده است، افزود: با صدور گذرنامه‌‌هایی که در حال حاضر در نمایندگی کنسولگری عراق است، در مجموع گذرنامه‌ 9 هزار و 835 نفر صادر می‌شود.  
وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام در سامانه‌ سماح در حال انجام بوده و تا اطلاع ثانوی نیز انجام خواهد شد، افزود: فرآیند ثبت نام به صورت انفرادی انجام می‌گیرد که در صورت ثبت‌نام گروهی نیز ویزای زائران به صورت انفرادی صادر خواهد شد.  
روحی ملکی با تاکید بر اینکه زائران در سامانه‌ سماح و از طریق دفاتر مجاز، برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند، افزود: هفته پیش باندی که اقدام به جعل 100 هزار لیبل ویزای عراق کرده بود، توسط پلیس پایتخت دستگیر شد، از این رو از زائران عزیز تقاضا داریم که هرگز به مراکز غیررسمی مراجعه نکنند؛ تاکنون مواردی از این دست و همچنین صدور ویزای اربعین به صورت آزاد در استان مشاهده نشده است.  
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین هرگز در مراکز غیررسمی ثبت‌نام نکنند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری مجاز نسبت به ثبت نام خود در سامانه سماح اقدام کنند.

captcha