رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) مقابله با نفاق بود
کد خبر: 3655166
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) مقابله با نفاق بود

گروه معارف: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه قیام عظیم امام حسین(ع) تفسیر عملی قرآن برای جهاد است، گفت: ورود اهل بیت در اول ماه صفر به شام با آذین‌بندی شهر مواجه شد کار کردن در شهری که مردمانش نسبت به اسلام کور و کر بودند کاری بس دشوار بود در واقع مقابله‌ اهل بیت در برابر نفاق بود نه کفار.

حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) اگرچه از لحاظ کمی، با تعداد نیروی کم صورت گرفت اما از لحاظ کیفی جهان را تحت الشعاع قرار داد و تمام هستی را متاثر کرد.
وی افزود: قیام عظیم امام حسین(ع) تفسیر عملی قرآن برای جهاد است، این رخداد در یک روز اتفاق افتاد، تمام مومنان، کافران و منافقان حقیقت خود را در این روز هویدا کردند،  در این تراژدی دردناک اگر رسالت خانواده‌ی ایشان و خصوصا رشادت‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود هیچ‌گاه به واقعه کربلا تثبیت نمی شد و امروز حرفی از آن نبود.
افلاکیان در ادامه بیان کرد: بعداز شهادت سیدالشهدا(ع) در واقعه کربلا، اسرا را از دو شهر سیاسی و نظامی کوفه و شام عبور دادند و آنها را با زنجیرهای به هم بسته شده در شهر در مقابل ازدحام مردم حرکت دادند، رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه به دلیل اینکه مردم آن شهر امیرالمومنین(ع) را دیده بودند و با اسلام ناب آشنایی داشتند آسان‌تر بود که آنها ابن زیاد را رسوا کرده و مردم را به اسلام برگرداندند، اما در شام به دلیل آشنا نبودن مردم با اسلام و وجود ادیان ضد اسلام و جریانات مخالف و دشمن امام علی(ع) و ضد ولایت، مانند معاویه که از همان ابتدا بذر ضد اسلام بودن را در ذهن و دل مردم کاشته بود رسالت آنان را سخت تر کرده بود.
معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: ورود اهل بیت در ابتدای ماه صفر به شام با آذین‌بندی شهر مواجه شد و تاخیر آنها به داخل شهر که ساعتها در پشت درهای شام مانده بودند مردم را بی حوصله کرده بود سرهای مبارک شهدای کربلا نمایان بود و از سوی دیگر اهل بیت با به دستها و پاهای به زنجیر بسته شده وارد شهر شدند.
وی خاطرنشان کرد: کار کردن در شهری که مردمانش نسبت به اسلام کور و کر بودند کاری بس دشوار بود در واقع مقابله‌ی اهل بیت در برابر نفاق بود نه کفار.
وی افزود: بخاطر حرکت عظیم قیام امام حسین(ع) و پس از آن، روشنگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، ذهن مردم نسبت به جریان کربلا روشن شد و مردم با اسلام آشنا شدند مخاطبین اهل بیت علیهاسلام عموم مردم علاوه بر دستگاه دولت بودند که تحت تاثیر قرار می‌گرفتند.
افلاکیان تصریح کرد: خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام تبیین اسلام بود که جنبش عظیمی را در شام ایجاد کردند بطوریکه حتی یزید را به تعجب واداشت، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مجالس خصوصی در مدینه، ولایت گریزان و افرادی که عامل شهادت امام حسین(ع) بودند را مورد توبیخ قرار دادند.
افلاکیان با اشاره به اینکه اسلام امروز بازده قیام کربلا شد اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) بیانگر این است که ما باید امروز در مقابل هر شبیخون فرهنگی، حرکت ضد عدالت و یا ضد ولایت بایستیم و بجنگیم.
captcha