دوره هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی ویژه کتابداران کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3655184
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

دوره هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی ویژه کتابداران کرمانشاه برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین دوره «هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی» با حضور کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، به نقل روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، نخستین دوره «هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی» توسط «شاهدخت موسی‌زاده» مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان و با حضور مدیرکل و کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در سالن همایش‌های کتابخانه عمومی امیرکبیر به کار خود پایان داد.
موسی‌زاده، مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان، در پایان این دوره گفت: دوره «هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی» به منظور تقویت مهارت‌های کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی کشور، در سراسر کشور برگزار خواهد شد و استان کرمانشاه اولین استانی است که این دوره در آن برگزار شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان و با توجه به تأکید دبیرکل نهاد برنامه‌های قصه‌گویی در بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان است.
موسی‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان سال در ۱۵ استان دیگر این دوره برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره‌ها که به مدت دو روز برگزار می‌شود، روز اول را به ارائه مطالبی(که حاصل ۱۸ سال تجربه و تدریس در این حوزه است) اصلی که مورد نیاز هر مربی و کتابدار کودکی که می‌خواهد در حوزه قصه‌گویی فعالیت داشته باشد می‌پردازیم و روز دوم هریک از کتابداران به قصه‌گویی با توجه به مطالب ارائه شده می‌پردازند.
وی اظهار کرد: در روز اول سه موضوع اصلی در قصه‌گویی از قبیل: انتخاب قصه (با توجه به شرایط و روحیه قصه‌گو، مخاطب قصه، زمان و نوع قصه)، تمرینات قصه(تمرینات و خلاقیت‌های بعد از انتخاب قصه، حفظ ساختار اصلی قصه و تعغییر در ساختار فرعی آن)، اجرا یا بیان قصه(چگونگی شروع کردن قصه، پیش بردن و در آخر پایان مناسب و دلچسب کودکان و شنونده قصه) را بطور کامل و با ارائه قصه‌هایی جهت تفهیم بهتر مطالب به کتابداران آموزش داده شد.
این مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان با اشاره به پتانسیل بالای کتابداران در این حوزه عنوان کرد: در روز دوم هریک از کتابداران با توجه به مطالب روز قبل یک قصه را انتخاب و اجرا کردند، که بسیار تجربه مفید و خوبی برای این عزیزان بود.
وی در پایان گفت: قرار بر این است در پایان این دوره‌ها جشنواره ای با همین عنوان برگزار شود.
یادآور می‌شود، در این دوره ۴۰ تن از کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان استان کرمانشاه حضور داشتند.
captcha