همایش «منشور عزت» در بیش از 400 بقاع متبرکه و امامزادگان کشور آغاز شد
کد خبر: 3655202
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

همایش «منشور عزت» در بیش از 400 بقاع متبرکه و امامزادگان کشور آغاز شد

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه امروز شنبه 29 مهرماه، همزمان با اولین روز از ماه صفر مصادف با ورود کاروان اهل بیت (ع) به شهر شام است‌، گفت: به همین مناسبت‌ همایش «منشور عزت» عصر امروز در بیش از 400 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی‌، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : امروز شنبه 29 مهرماه،همزمان با روز اول صفر مصادف با ورود کاروان اهل بیت (ع) به شهر شام و خطبه‌خوانی  حضرت امام  سجاد (ع) و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید ملعون  و محکومیت خاندان منفور بنی امیه، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همایش «منشور عزت» در بیش از 400 بقعه متبرکه و امامزاده کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با شرکت عزاداران و محبان حسینی عصر وشامگاه امروز برگزار می‌شود، گفت: سخنرانی و تشریح خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری(س) در کاخ اموی، قرائت قرآن، خطبه‌خوانی و مدیحه‌سرایی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از‌شاعران مطرح آیینی کشوری و استانی خصوصاً شاعران حماسه سرا، جهت ایجاد فضای حماسی در این همایش دعوت شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه محور و محتوای خطبه حضرت زینب و امام سجاد(ع) مملو از برائت از ظالمان و مبارزه با دستگاه ظلم و جور و رسوا کردن مظاهر تزویر و ریا است، تصریح کرد: در این همایش مباحثی همچون ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که در عصر حاضر آمریکای جنایتکار، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، تشریح می‌شود.

وی ادامه داد:  همچنین در این همایش «شعار لبیک یا حسین (ع)» و «شعار لبیک یا زینب (س)» در امامزادگان و بقاع متبرکه طنین انداز می‌شود.
captcha