آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن مکتب اسلام معرفی شود
کد خبر: 3655206
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن مکتب اسلام معرفی شود

گروه سیاست و اقتصاد: سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه باید روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران را در فضای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تقویت کنیم، افزود: باید آمریکا را به عنوان بزرگترین دشمن مکتب اسلام معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدلطف‌الله سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در نشست شورای هماهنگی ستاد برگزاری یوم‌الله 13 آبان که روز گذشته 29 مهرماه در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار، تبعید امام خمینی(ره)، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی و پیروان خط امام (ره) و به وجود آوردندگان انقلاب دوم و همچنین شهادت جمع کثیری از دانش‌آموزان است که در این روز ابهت غرب برای همیشه مخدوش شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا، افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند حیف از وقتی که آدم در پاسخگویی به ایشان صرف کند، اما نباید از طرح توطئه‌های آن‌ها غافل شویم و باید برنامه‌ریزی کنیم تا مملکت آمادگی داشته باشد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: به طور قطع با این صحبت‌ها عواطف ملت ایران مخدوش و جریحه‌دار شد. پیش‌بینی ما این است که اگر در روز 13 آبان خوب کار کنیم، یک راهپیمایی خوب مانند روز 22 بهمن‌ماه خواهیم داشت.

سپهر خاطرنشان کرد: وقتی غرب این گونه برخورد می‌کند، باید روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران را در  فضای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تقویت کنیم. این اثرگذاری شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است که آنان را به مخاطره می‌اندازد. باید این روحیه را برای تقابل جامعه در مقابل تهدیدها در جامعه نهادینه کنیم و آمریکا را به عنوان بزرگترین دشمن اسلام و مکتب اسلام معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هرجا مکتب اسلام حضور دارد، آمریکا جنگ نظامی راه انداخته است، تصریح کرد: آمریکا با اسلام مخالف است. ما باید این دشمن اسلام را با همان واژه‌ای که امام(ره) به کار برد، یعنی «شیطان بزرگ» به دنیا معرفی کنیم که این کار نیازمند کار، تلاش، برنامه‌ریزی و تولید مصالح فرهنگی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: از مهم‌ترین خروجی‌های گفتمان اخیر آمریکا، ایجاد یک وحدت رویه برای مملکت است که این از برکات سخنان رییس جمهور آمریکا است؛ ما برای مبارزه با آمریکا نیازمند برنامه‌ریزی و کار سازمانی هستیم.

سپهر عنوان کرد: استاندار مصوب کرده است که 50 هزار نسخه از اقلام فرهنگی توزیع شود. ما باید یک جمعیت حداقل 300 هزار نفری را در روز 13 آبان ساماندهی کنیم. این بازخورد استانی است که در صدا و سیما پخش می‌شود. شهرستان اهواز پیشانی حضور ملت استان در صحنه‌های انقلاب است و وحدت رویه را در تمام جریانات سیاسی در روز 13 آبان شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش لطیف حیایی‌اهوازی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در این نشست اظهار کرد: مراسم 13 آبان‌ماه اهواز در سال گذشته کم‌نظیر بود که این موضوع کار ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه 13 آبان امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، عنوان کرد: پاسخ ما به آمریکا همواره کوبنده بوده و امسال باید کوبنده‌تر و برجسته‌تر باشد؛ هرچند که صحبت‌های رییس جمهور آمریکا بی‌ارزش بود. ما خدا را شاکریم که در مجموعه دشمنان نظام یک اختلاف انداخته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز ادامه داد: وظیفه ما برای این دوره سنگین است. برگزاری این مراسم بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است اما به موجب دستورالعمل‌های ابلاغی برای هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، مسئولیت‌هایی تعیین شده که علاوه بر آن‌ها باید به طور خودجوش به این کار کمک کنیم و پربارتر از سال گذشته پای کار باشیم تا مراسمی در خور و شان مرکز استان برگزار کنیم.

حیایی‌اهوازی افزود: سال گذشته 10 کمیته اجرای مراسم، ‌دانشجویی، طلاب و روحانیت، ارتباطات و اطلاعات‌رسانی، تبلیغات و فضاسازی شهری، بانوان، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، هیات‌های مذهبی و دانش‌آموزی تشکیل شد که امسال نیز پیشنهاد می‌شود این کمیته‌ها تشکیل شوند و در هفته جاری کمیته‌ها تشکیل جلسه داده و مصوبات خود را به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه 72 مسئولیت قانونی برعهده فرمانداری است، گفت: مسئولیت‌ اجرای سیاست‌های دولت در شوراهای مختلفی تعیین شده است و مسئولان اجرایی باید شخصا در این شوراها حضور داشته باشند. اگر در جلسات شوراهای تخصصی، کلمه «شخصا» در دعوتنامه آمده باشد، باید شخص رییس آن دستگاه در جلسه حضور یابد مگر اینکه دلیل موجهی برای عدم حضور خود داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار افزود: فرماندار، نماینده عالی دولت و مجری سیاست‌های عمومی دولت در حوزه تقسیمات کشوری در زیرمجموعه خود از طریق برگزاری این جلسات است.

به گزارش ایکنا؛ در این جلسه، مسیر راهپیمایی روز 13 آبان امسال در اهواز، از میدان شهدا، خیابان طالقانی تا حسینیه اعظم تعیین شد و ساعت راهپیمایی نیز هماهنگ با کشور اعلام می‌شود. همچنین مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی و تولید برنامه‌های کیفی توسط مجموعه صدا و سیما، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی برای شرکت‌کنندگان در این مراسم توسط کمیته پشتیبانی و فرمانداری، حضور نیرو‌های مسلح و استفاده از امکانات فرهنگی تبلیغی آن‌ها، مدیریت محتوایی برنامه‌ها توسط بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، نمایان شدن اربعین حسینی در مراسم امسال، استفاده از ظرفیت پیام کوتاه و نصب بنر در مسیر راهپیمایی توسط تمام دستگاه‌ها و دعوت از خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از سایر مصوبات این جلسه بود.

iqnakhouzestan@

captcha