تشریح خدمات بسیج جامعه پزشکی در اربعین/ بیمارستان صحرایی در ایران، پایگاه اورژانس در عراق
کد خبر: 3655247
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
درخشان خبر داد:

تشریح خدمات بسیج جامعه پزشکی در اربعین/ بیمارستان صحرایی در ایران، پایگاه اورژانس در عراق

گروه سلامت: معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به حضور بیش از 600 نیروی داوطلب پزشک، پرستار و کارشناسان دارویی و بهداشت، از ارائه خدمات به زوار اربعین در 2 بیمارستان صحرایی و 3 پست امدادی در ایران و 2 پایگاه اورژانس در عراق خبر داد.

سید امین درخشان، معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرن(ایکنا)، با بیان اینکه نیروهای بسیج جامعه پزشکی کشور همچون سال‌های اخیر حضور فعالی در مراسم پیاده روی اربعین دارند عنوان کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه و استان ایلام همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان‌ها 2 بیمارستان صحرایی در مرزهای مهران و خسروی برپا می‌شود.
وی افزود: در برپایی این بیمارستان‌ها سازمان‌هایی مانند تأمین اجتماعی نیز مشارکت دارند اما عمده نیروهای خدماتی در آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تأمین می‌شوند.
درخشان ادامه داد: در ورودی خرم آباد استان لرستان به دلیل تردد زواری که از مرزهای شلمچه و چذابه  به عتبات عزیمت می‌کنند یک پست امدادی از سوی بسیج جامعه پزشکی برپا می‌شوند.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: همچنین در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی یک پست امدادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی این استان به همراه پست امدادی دیگری در شهر زاهدان ایجاد شده است. 
 وی تأکید کرد: بسیج جامعه پزشکی در کشور عراق نیز به خدمات‌رسانی به زائران می‌پردازند. در عمود 397 و عمود 1120 دو پایگاه اورژانس صحرایی با همکاری هلال احمر برپا می‌شوند.
 درخشان ادامه داد: در شهرهای کربلا و نجف نیز حدود 12 موکب درمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان‌های اصفهان، یزد، فارس، خراسان رضوی و قم حضور دارند.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه در این موکب‌ها و پست‌های امدادی خدمات سرپایی و اورژانسی به وسیله 600 نیروی دواطلب ارائه می‌شود گفت: این نیروها شامل پزشک، پرستار و تکنسین دارویی، کارشناس بهداشت هستند که در تمامی موکب‌ها مستقر می‌شوند.
وی افزود: بسیج جامعه پزشکی در اربعین تنها می‌تواند از نیروی انسانی بهره گیرد لذا تجهیزات سخت افزاری و دارو ما با همکاری دانشگاه‌ها و هلال احمر تأمین می‌شود.

captcha