زائران اربعین حتما بلیط رفت و برگشت را تهیه کنند
کد خبر: 3655261
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۴

زائران اربعین حتما بلیط رفت و برگشت را تهیه کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی جنوب استان کرمان برای اعزام غیر از مرزهای مشخص شده غیرقانونی است، زائران حتما بلیط رفت و برگشت را تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مسعود جمیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان  دیروز شنبه، 29 مهر در حاشیه جلسه ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرز شلمچه برای خروج زائران جنوب استان کرمان در نظر گرفته شده و هرگونه ثبت‌نام زائران جنوب کرمانی برای اعزام به سایر مرزها غیرقانونی است.
وی با بیان اینکه برای برقراری نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی و طبق مصوبه ستاد اربعین از مرز شلمچه انجام می‌شود افزود: از حداکثر امکانات ناوگان اتوبوسی استان برای ‌انتقال زائران اربعین استفاده می‌شود.
جمیلی با تأکید بر وجود دستورالعمل بازگشت برای زائران اربعین استان‌های مختلف گفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به همه استان‌ها، زائران در زمان برگشت هم باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و در این رابطه هیچ‌ استثنائی وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تصریح کرد: طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود، زیرا هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.
وی با تأکید بر دریافت بلیط رفت و برگشت توسط زائران عنوان کرد: تهیه نکردن بلیط برگشت در اوج برگشت زائران در مرز مشکلاتی را برای زائران فاقد بلیط برگشت ایجاد خواهد کرد.
جمیلی اظهارکرد: مهم‌ترین اولویت ما برای اعزام زائران، افزایش ایمنی در سفر، ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل و تکریم زائران است.
وی از همکاری نزدیک قرارگاه پلیس راه جنوب استان هم خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای فراهم کردن زمینه سفری ایمن و قانونمند برای زائران اربعین است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از فعال بودن سامانه 1000141141141 این اداره کل برای دریافت شکایت‌ها و پیشنهادات زائران خبر داد و گفت: ستاد اربعین و معاونت حمل و نقل این اداره کل به صورت جدی فعایت شرکت‌های حمل و نقل را در زمینه جابجایی زائران و مشکلات احتمالی دنبال خواهد کرد.
منبع: روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان
captcha