وقف مصحف شریف قرآن مورد غفلت واقع شده است
کد خبر: 3655286
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

وقف مصحف شریف قرآن مورد غفلت واقع شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زاهدان گفت: یکی از نیازهای امروز استان در زمینه وقف، مصحف شریف قرآن است که نیاز به اطلاع‌رسانی و تبلیغ دارد، تا بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: یکی از نیازهای امروز استان در زمینه وقف، مصحف شریف قرآن است که نیاز به اطلاع‌رسانی و تبلیغ دارد، تا بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زاهدان بیان کرد: متأسفانه در زمینه وقف مصحف شریف ما هیچ حرکتی نداشتیم؛ با وجود اینکه اداره اوقاف در این زمینه اطلاع رسانی کرده است، اما به جز وقف 1000 جلد قرآن کریم توسط ریاست سازمان اوقاف برای مصلی، مورد دیگری صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه وقف قرآن به ویژه برای زائرین پاکستانی بسیار مورد نیاز است، افزود: در وقف قرآن دو پاداش بزرگ نهفته است؛ اول عمل نیکو و ماندگار وقف و دیگری پاداش قرائت آن قرآن که برای واقف نیز ثبت می‌شود.
رعنایی ادامه داد: وقتی فرد یک جلد کلام الهی را وقف مسجد می‌کند، هر نمازگزاری که در آن مسجد، از آن جلد قرآن قرائت کند، فرد واقف در ثوابش شریک است. علاقمندان به گسترش کلام الهی می‌توانند با خرید و وقف چند جلد از قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآنی سهیم شوند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زاهدان بیان کرد: این مصحف شریف حاوی وقف‌نامه است و افراد می‌توانند تنها با پرداخت هزینه هر جلد به مبلغ 7000 تومان، برای مکان مورد نظر وقف کنند.
captcha