دانشگاه لرستان؛ میزبان کنگره بزرگداشت آیت‌الله کاظمی‎موموندی
کد خبر: 3655298
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

دانشگاه لرستان؛ میزبان کنگره بزرگداشت آیت‌الله کاظمی‎موموندی

گروه اجتماعی: کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کاظمی‌موموندی اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، صبح روز شنبه، 29 مهرماه، جلسه‌ی هماهنگی برای برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله کاظمی‌موموندی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برگزار شد تا دانشگاه لرستان با همکاری نهادهای فرهنگی و مذهبی استان، این کنگره بزرگداشت را برگزار کند.
قرار است اردیبهشت‌ماه 97 کنگره گرامی‌داشت آیت‌الله کاظمی‎موموندی در دانشگاه لرستان برگزار شود.
در این جلسه‌ هماهنگی که در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد،      علی‌محمد محمدی‌، نوه آیت‌الله کاظمی‌موموندی، حجت‌الاسلام لطف‌الله حیات‌الغیب، مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی روشن، رابط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان، همچنین عبدالرسول بهمانی، از اقوام نزدیک  آیت‌الله کاظمی‌موموندی، یدالله ستوده، مدیر انتشارات شاپورخواست نیز حضور داشتند.
در این جلسه هماهنگی همچنین مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و معاون وی، هبت‌اله افخمی و سیدرضا جزایری و معاون مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مهدی امید، حضور داشتند و دیدگاه‌ها و برنامه‌ها، مطرح شدند.
یادآور می‏‌شود،  آیت‌الله حاج شیخ فرج‌الله کاظمی‌موموندی در سال 1269 هجری خورشیدی در روستای گلباغی شهرستان دلفان، دیده به جهان گشود و در دوران پهلوی اول و دوم ازجمله روحانیت مبارز علیه نظام پهلوی بود که همراه با روحانیان برجسته‌ای همچون شهید مدرس، آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی، به ایستادگی و مقاومت در برابر حکومت‌های ستم‌شاهی پهلوی اول و دوم، دست زد.
وی در سال 1342 به رحمت ایزدی رفت و در جوار بارگاه مقدس و ملکوتی حضرت امام علی (ع) در  آرامستان وادی‌السلام نجف اشرف به خاک سپرده شد. او از جمله مفاخر دینی و مذهبی استان لرستان است.
از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آن است که گرامیداشت مفاخر علمی، فرهنگی و مذهبی استان لرستان، برگزار شود. حجت‌الاسلام فلاحی‎اصل در این رابطه، گفت:  باید همیشه از بزرگان و مفاخر دینی، علمی، اجتماعی و فرهنگی استان تجلیل شود تا فرهنگ قدردانی از نخبگان در جامعه تقویت شود.
captcha