محکومیت کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی
کد خبر: 3655305
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
از سوی الازهر و سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت؛

محکومیت کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی

گروه بین‌الملل: در پی انتشار اخباری مبنی بر کشته‌شدن بیش از 150 مسلمان در آفریقای مرکزی، مرکز اسلامی الازهر و سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌، حملات وحشیانه علیه مسلمانان بی‌گناه در این کشور آفریقایی را به شدت محکوم کردند.

بیانیه الازهر و سازمان همکاری اسلامی در پی کشتار مسلمانان آفریقای مرکزیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر؛ طی روزهای اخیر، رسانه‌های خبری از کشته‌شدن بیش از 150 مسلمان در منطقه‌ای واقع در جنوب شرقی آفریقای مرکزی خبر دادند.

شورشیان مسلح مسیحی وابسته به جنبش «آنتی بالاکا» در جمهوری آفریقای مرکزی روز پنجشنبه(27 مهرماه)، در اقدامی وحشیانه و غیرانسانی بیش از 150 مسلمان را به قتل رساندند و ده‌ها نفر را نیز مجروح کردند.

مرکز اسلامی الازهر در واکنش به این کشتار بی‌گناه مسلمانان بیانیه‌ای صادر و ضمن محکومیت شدید این حمله بربری و وحشیانه علیه شهروندان بی‌گناه، اعلام کرد: این مرکز همواره نسبت به کشتار افراد بی‌گناه به نام مذهب، دین و نژاد هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: ادیان الهی نه برای ریختن خون انسان‌ها بلکه با هدف سعادت بشر و ایجاد امنیت و آرامش و تسامح میان مردم آمده‌اند.

مرکز اسلامی الازهر در ادامه این بیانیه، توقف فوری اقدامات فرقه‌‌گرایانه و اتخاذ راه‌های مقابله با این اقدامات و عواقب ناشی از آن را خواستار شد.

ابراز تأسف عمیق سازمان همکاری اسلامی از کشتار مسلمانان

سازمان همکاری اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای، کشتار مسلمانان بی‌گناه توسط شورشیان مسلح مسیحی وابسته به جنبش «آنتی بالاکا» در جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم کرد.

یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه تأکید کرد: این کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی در حالی رخ داد که 21 مهرماه، نیز شماری از اعضای جنبش «آنتی بالاکا» با حمله به یکی از مساجد منطقه «کیمبی» این کشور، ۲۵ نمازگزار مسلمان را به قتل رساندند. 

در این بیانیه آمده است: این حوادث در حالی رخ می‌دهد که جامعه بین‌الملل پس از موفقیت انتخابات سال 2016 میلادی در آفریقای مرکزی انتظار بازگشت صلح و ثبات به این کشو را داشت، اما این کشور اکنون در معرض خطر درگيری‌های فراگیر قرار گرفته است.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه خواستار ارائه مساعدت‌ها و کمک‌های فوری به آسیب دیدگان و نیازمندان جمهوری آفریقای مرکزی شد.

یادآور می‌شود، شورشیان مسیحی موسوم به جنبش «آنتی بالاکا» علاوه بر قتل 150 مسلمان در پنج‌شنبه گذشته، بامداد جمعه(21 مهرماه) مسجدی در منطقه «کیمبی» را محاصره و به آن حمله کردند و این حمله ابتدا امام جماعت و جانشین وی را اعدام کردند و در ادامه ۲۵ تن از مسلمانان نمازگزار را کشتند./
.

captcha