هویت فرهنگی اربعین پررنگ‌ شود
کد خبر: 3655312
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
صفی‌یاری:

هویت فرهنگی اربعین پررنگ‌ شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبیلغات اسلامی استان زنجان گفت: بعد فرهنگی و هویت فرهنگی اربعین باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، شامگاه دیروز شنبه 29 مهرماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین زنجان که با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد فرهنگی و هویت فرهنگی اربعین باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید قبل از اعزم، در حین اعزام یعنی در مرز و بعد از اعزام انجام شود، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استان در بحث مسائل فرهنگی اربعین استفاده کرد.

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه‌هایی در خصوص مسائل فرهنگی احصا و روی آن کار شده است، گفت: اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است که این اصول فرهنگی را باید در کلان برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری تاکید کرد: در بخش سیاست‌های اجرایی تقویت همگرایی، تقویت انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان و مذاهب، محور قرار گرفتن مسائل اساسی جهان اسلام، رعایت حداکثری آداب زیارت اربعین و رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی، انسجام و یکپارچگی تاثیرگذاری را افزایش خواهیم داد، گفت: یکسری برنامه‌های فرهنگی باید در کشور خودمان اجرا و برخی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دیگر علما از طریق صدا و سیما به مردم منتقل شود.

وی افزود: در بخش موکب‌ها ما در کنار موکب‌های تدارکاتی برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا خواهیم کرد یعنی این موکب‌ها دو منظوره خواهد بود و در بخش اعزام روحانی نیز اصل بر اعزام روحانی دغه‌مند و اربعینی است که جلسات توجیهی نیز در این خصوص برگزار می‌شود.

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر تعامل کمیته‌ها و با ابراز امیدواری از تحقق این امر تصریح کرد: هم‌افزایی کمیته‌ها در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود بنابراین نیاز است تا این کمیته‌ها در کنار هم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تلاش کنند.

captcha