امدادرسانی 51 پایگاه اورژانس در ایام اربعین در سطح استان همدان
کد خبر: 3655324
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

امدادرسانی 51 پایگاه اورژانس در ایام اربعین در سطح استان همدان

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان از فعال سازی 51 پایگاه اورژانس در سطح استان در ایام اربعین خبر داد.

حبیب معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، با بیان اینکه 51 پایگاه اورژانس در سطح استان در اربعین فعال خواهد شد بیان کرد: از این تعداد 30پایگاه شهری،20پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی به امدادرسانی خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: 350نیروی انسانی، 86دستگاه آمبولانس، یک بالگرد هوایی، یک اتوبوس آمبولانس و یک اتوبوس اتاق عمل نیز در این ایام به زائرین امدادرسانی خواهد کرد همچنین در صورت نیاز استان های مرزی، ده درصد همین نیروها و تجهیزات آمادگی لازم برای اعزام به مناطق مرزی را خواهند داشت.
معصومی تصریح کرد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز 6دستگاه آمبولانس ،دوم آبان ماه به همراه 18نیروی انسانی به مرز خسروی اعزام خواهند شد همچنین این اورژانس های پیش بیمارستانی از ده تا 22 آبان ماه در حاشیه جاده ها و پایگاه های شهری در آماده باش کامل خواهند بود.
وی با بیان اینکه در حوزه درمان، بیمارستان ها برای پذیرش مصدومین آماده می شوند یادآور شد: حوزه بهداشت نیز برای نظارت بر تهیه و طبخ غذا در موکب‌ها آماده می‌شوند، علاوه بر این حوزه غذا و دارو نیز برای تامین دارو در آمادگی کامل قرار می‌گیرد.
رئیس فوریت‎های پزشکی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به ارائه توصیه‌های لازم به زائرین اربعین حسینی پرداخت و گفت: زائرین محترم در طول سفر خود حتما از مراکز مجاز مواد غذایی را تهیه کنند و از سلامت این مواد اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد:برای آشامیدن آب حتما از آب بطری‌های بهداشتی استفاده کرده و در صورت بروز حادثه ترافیکی با شماره تلفن 115 تماس بگیرند و از جابجا کردن مصدومان پرهیز کنند.
captcha