جشن قرآن دانش‌آموزان پایه اول در مریوان برگزار شد
کد خبر: 3655341
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

جشن قرآن دانش‌آموزان پایه اول در مریوان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن قرآن دانش‌آموزان پایه اول دبستان با حضور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی امروز، 30 مهرماه در دبستان اسلامی مریوان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، منصور مرادی، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم نمادین جشن قرآن پایه اول دبستان اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه اول این دبستان در یک فضای جذاب و متنوع اولین آشنایی خود را با قرآن مجید به صورت رسمی با حضور والدین خود جشن گرفتند.

وی با اشاره به نقش آموزه‌های دینی در تربیت صحیح فرزندان افزود: قرآن به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب الهی است و عمل به دستورات و راهنمایی‌های این کتاب الهی و سیره گهربار پیامبر جامعه را به سوی سعادت و رستگاری رهنمون می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سنین پایین بویژه دوران ابتدایی بهترین زمان برای آموزش مفاهیم و آموزه‌های دینی است و هرچه بیشتر به این دوران اهمیت داده شده در آینده آثار و برکات آن متوجه جامعه می‌شود.

وی از آمادگی خود به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی برای کمک به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خبر داد و اعلام کرد: هرچه خانواده و مدرسه رنگ و بوی قرآنی به خود گیرند زمینه جامعه امن و به دور از هنجارشکنی فراهم می‌شود.

بهمن عرفانی، مدیر آموزش و پروش مریوان در ابتدای این آیین معنوی هدف از آغاز قرآن آموزی و جشن قرآن پایه اول را تقویت ایمان و اعتقاد به این کتاب آسمانی و تمسک به تعالیم آن و همچنین تعمیق، معرفت و تعمیم فهم و درک آن عنوان کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 3 هزار و 600 دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و نظیر این جشن در سایر مدارس برای دانش‌آموز پایه اول برگزار می‌شود.

captcha