تئاتر «بچه‌های مسجد» دستور زبانی برای بیان ارزش‌های انقلاب
کد خبر: 3655350
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

تئاتر «بچه‌های مسجد» دستور زبانی برای بیان ارزش‌های انقلاب

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از همکاران ارجمندم در دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری تشکر می‌کنم که دوباره این جریان را راه انداختند؛ چراکه هنر انقلاب اسلامی با بچه‌های مسجد شروع شده و با بچه‌های مسجد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته 29مهرماه در جریان افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان اردبیل، خاطره‌ای از نظر مقام معظم رهبری در رابطه با نسبت هنر و طلاب را تعریف کرد و گفت: «حضرت آیت‌ا... مقتدایی خدمت رهبر انقلاب نکته‌ای را در رابطه با نسبت طلاب و روحانیت فرمودند، حضرت‌آقا به حاج‌آقا فرمودند من از این سوال شما تعجب می‌کنم. در غایت هنر تقلیل نیست. امروز چه روش و ابزاری رساتر و برنده‌تر از هنر وجود دارد. چرا باید دوستان از این ابزار استفاده نکنند. حتی ایشان فرمودند منظور این است که در مسائل نظری که هیچ، حتی مباحث اجرایی هم طلاب باید ورود کنند.»
وی تصریح کرد: «دوگانگی دین و هنر وجود ندارد، در واقع هنر در راستای شناختن مناسک و ارزش‌های دینی است. نخستین گونه‌های هنری در دین هم هنرهای نمایشی است که نمونه آن را برای نشان دادن مناسک و ارزش‌های دینی شاهد هستیم.» 
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: «از همکاران ارجمندم در دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری تشکر می‌کنم که دوباره این جریان را راه انداختند؛ چراکه هنر انقلاب اسلامی با بچه‌های مسجد شروع شده و با بچه‌های مسجد هم ادامه پیدا خواهد کرد.» 
مومنی با یادی از مرحوم امیرحسین فردی و ساخت واژه پر معنای بچه‌های مسجد توسط او اظهار کرد: «کوروش زارعی از ارتباط کم مردم با تئاتر گفتند و اینکه در سالن‌های مجلل هم تئاترهای خوب استفاده نمی‌شود. به اعتقاد بنده باید با ادبیات و دستور زبان خودمان، درباره ارزش‌هایمان صحبت کنیم و این کار می‌تواند در قالب تئاتر بچه‌های مسجد باشد. آن دستور زبانی که باعث می‌شود مردم با تئاتر آشتی کنند، فکر، کار کردن و تعمق در اندیشه‌های اسلامی است.»
captcha