راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های جدید است
کد خبر: 3655358
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
جعفری:

راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های جدید است

گروه اجتماعی: مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: اردوی راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل‌های جدید است.

لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سنینی هستند که تربیت و آموزش در آن‌ها تاثیرگذاری بالایی دارد، حضورشان در مناطقی که مربوط به راهیان نور و دفاع مقدس است نیز نقش تاثیرگذاری در نوع نگاه و تفکر آنان دارد.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور موجب می‌شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند، اظهار کرد: نسل جوان امروز با دیدن رشادت‌های نسل جوان دیروز برایش هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می‌نازد و در مقابل جریان های ناامید کننده مقاوم می‌شود.

جعفری از اردوهای راهیان نور به عنوان سد محکم مقابله با تهاجمات فرهنگی یاد کرد و افزود: سفرهای راهیان نور موجب می‌شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تامین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس، جوانان جایگاه خویش را بهتربدانند و قوی‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر شهرستان خرم‌دره به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، تاکید کرد: این دانش‌آموزان در مدت 2 روز حضور در این مناطق از آثار به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: آنچه در این اردو مورد توجه قرار گرفته آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین سوق دادن آنان به سمت الگو برداری از سیره و سبک زندگی شهداست.

جعفری همچنین اعزام جوانان و نوجوانان نسل سوم انقلاب را به مناطق جنگی را از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: راهیان نور با بازدید از مناطق عملیاتی جبهه های جنگ با دلاورمردی‌ها و ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و مدافعان حریم اسلام و ولایت بیشتر آشنا می‌شوند.

captcha