ساخت 3 مستند در رابطه با پیاده‌روی اربعین توسط صدا و سیمای لرستان
کد خبر: 3655375
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

ساخت 3 مستند در رابطه با پیاده‌روی اربعین توسط صدا و سیمای لرستان

گروه فرهنگی: مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان از آمادگی این مرکز برای پوشش رسانه‌ای همایش عظیم اربعین حسینی(ع) خبرداد و گفت: سال گذشته سه مستند با موضوع اربعین حسینی(ع) در مرکز لرستان تولید و پخش شد که فیلم مستند «سفر لیلا» رتبه برتر جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان شنبه، 29 مهرماه در جمع خبرنگاران از آمادگی این مرکز برای انعکاس اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) خبرداد و گفت: سال گذشته سه مستند با موضوع اربعین حسینی(ع)  در مرکز لرستان تولید و پخش شد که فیلم مستند «سفر لیلا» رتبه برتر جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها را کسب کرد.
وی پیاده‌روی اربعین حسینی را نماد وحدت، انسجام، همدلی و عشق و ارادت شیعیان به امام حسین (ع) و حضرت  ابوالفضل(ع) عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی امسال نیز برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی برای پوشش همایش عظیم  پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تولید و پخش شود.
عباس علیشاهی، دبیر ستاد  اجرایی اربعین لرستان  نیز در جمع خبرنگاران، گفت: موکب‌های استان  لرستان در مهران، کربلا و نجف روزانه پذیرای 20 هزار زائر اربعین حسینی هستند.
وی افزود: موکب حضرت ابوالفضل(ع)  روبروی مسجد حنانه نجف  و در کربلا از عمود 1360 کنار پُل امام علی(ع) در اختیار ستاد مردمی استان لرستان قرار دارد .
علیشاهی اضافه کرد: استان لرستان با برپایی یازده موکب به 10 هزار زائر در مرز مهران، پنج هزار زائر در نجف و پنج هزار زائر در کربلا خدمت‌رسانی خواهد کرد.
یادآور می‏‌شود، تاکنون بیش‌از 9 هزار و 600 لرستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای هفت هزار و 300 نفر ویزا صادر شده است.
بنا براین گزارش، زائران می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام  و مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند تا ویزا خود را دریافت کنند.
در حال حاضر 16 دفتر زیارتی در 58 نقطه استان لرستان برای صدور ویزا فعالیت دارند و ویزا تا سه روز مانده به اربعین صادر می‌شود این در حالی‎است که امسال  ویزا‌های اربعین حسینی به‌صورت انفرادی صادر می‌شود که می‎طلبد مشتاقان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به‌صورت گروهی اقدام کنند. 
captcha