کمک 2.2 میلیارد تومانی خیّران زنجانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری
کد خبر: 3655382
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
صفری خبر داد:

کمک 2.2 میلیارد تومانی خیّران زنجانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از کمک 2.2 میلیارد تومانی خیّران زنجانی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری که با محوریت مساجد فعالیت دارند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز یک‌شنبه 30 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز نیکوکاری باهدف توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد با محوریت مساجد در سطح محلات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری کاهش تصدی‌گری این نهاد و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌ها به این مراکز باهدف مدیریت هدفمند فقر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در جامعه افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری توسط کمیته امداد با هدف استفاده از ظرفیت‌های خیرخواهانه در سطح محلات انجام‌شده و توسط افراد سرشناس در هر محله اداره می‌شود.

صفری تصریح کرد: ترکیب مدیریتی و اجرایی مراکز نیکوکاری فعال در استان زنجان از هیئت ‌امنای مساجد، افراد برجسته و معتمدین محلات و بر اساس انتخاب اهالی هر محل تشکیل‌شده و از ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان زنجان خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان در محل است که موجب ایجاد همبستگی اجتماعی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی افراد در کمک به نیازمندان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: افزایش کارکردهای اجتماعی و ایفای نقش اجتماعی مساجد، احیای حقوق همسایگی، شناسایی نیازمندان در محل و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات از طریق مساجد از مزایای دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری در این استان است.

صفری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم در حوزه محرومیت‌زدایی از طریق مراکز نیکوکاری مشارکت لایه‌های مختلف جامعه در حوزه کمک به نیازمندان و تقویت جایگاه اجتماعی مساجد است، افزود: نقش کمیته امداد در مراکز نیکوکاری انتقال تجربیات در حوزه محرومیت‌زدایی و ارائه مشاوره‌های لازم در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از فعالیت 18 مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: خیران زنجانی در قالب طرح‌های مختلف بیش از دو میلیارد و 224 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری در شش‌ماهه نخست امسال به نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی میزان کمک‌های خیران در برنامه‌های اجرایی مراکز نیکوکاری استان زنجان در شش‌ماهه نخست سال گذشته 910 میلیون تومان بوده است، افزود: میزان مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی مراکز نیکوکاری در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد افزایش داشته است.

صفری با بیان اینکه بیشترین خدمات ارائه‌شده به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری استان زنجان در حوزه معیشت و درمان بوده ، تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری استان زنجان بر اساس نیازهای شناسایی‌شده در محلات از طریق مددکاران افتخاری همکار با این مراکز و با نظر معتمدین محل بین نیازمندان همان محل هزینه می‌شود.

captcha