منطقه آزاد انزلی مقام سوم مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد
کد خبر: 3655385
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

منطقه آزاد انزلی مقام سوم مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد

گروه فعالیت های قرآنی: معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی گفت: تیم قرآنی منطقه آزاد انزلی در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور با کسب پنج مقام نخست، دو رتبه دوم و سه مقام سومی به مقام سوم این رقابت های قرآنی دست یافت.

مجید فاتحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از کسب مقام سوم منطقه آزاد انزلی در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور خبر داد و اظهار کرد: در این مسابقات ۱۵۰ نفر از قاریان و حافظان منتخب مناطق آزاد کشور از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۷ مهر ماه در منطقه آزاد ارس در رشته های حفظ، قرائت، اذان، مفاهیم، ابتهال و نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات شرکت کنندگانی از مناطق آزاد انزلی، کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس و ماکو در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال با هم به رقابت پرداختند، افزود: در بخش انفرادی برادران و خواهران نفرات اعزامی از منطقه آزاد انزلی در رشته های قرائت ترتیل، تحقیق و ابتهاج در بخش قرائت ترتیل «مجید ابراهیمیان» رتبه دوم، در بخش قرائت تحقیق «محمدرضا صفری» رتبه سوم، در بخش ابتهال «علی ابراهیمی» رتبه نخست را کسب کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: در رشته حفظ پنج جزء قرآن «کریم عیسی صدفی» رتبه سوم، در بخش حفظ 10 جزء قرآن کریم «مجتبی خاوندگار» مقام نخست، در بخش حفظ 20 جزء قرآن کریم «سیدمهدی اتقیا» مقام نخست، در بخش حفظ 30 جزء قرآن کریم «محمد مصطفی پور» رتبه سوم و در بخش نهج البلاغه غریب «رضا امیری» را در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور را کسب کردند.

فاتحی تصریح کرد: در بخش بانوان به ترتیب «زهرا رسولی» در حفظ پنج جزء قرآن کریم به مقام نخست دست یافت و در رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم «فاطمه پوریوسف» نیز رده اول مسابقات را از آن خود نمود.

وی ادامه داد: در بخش تیمی، تیم اعزامی منطقه آزاد انزلی با کسب ۱۰ رتبه به مقام سوم این مسابقات دست یافت، این در حالی است که تیم منطقه آزاد انزلی در دوره گذشته این مسابقات به مقام چهارم دست یافته بود.
captcha