عدم تسلط به مهارت‌های زندگی در صدر عوامل طلاق در خراسان‌جنوبی است
کد خبر: 3655392
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

عدم تسلط به مهارت‌های زندگی در صدر عوامل طلاق در خراسان‌جنوبی است

گروه اجتماعی: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی با توجه به وضعیت آماری خود، نسبت به سایر استان‌ها شرایط مطلوبی ندارد،گفت: عدم تسلط زوجین به تکنیک‌های زندگی در صدر عوامل طلاق در خراسان‌جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی، شب گذشته 29 مهرماه در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌جنوبی گفت: اهمیت جایگاه خانواده در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خانواده‌ای مطلوب است که از نحوه تعامل و برخورد با یکدیگر آگاهی داشته باشد، اظهار کرد: عدم شاخت مهارت‌های رفتاری و زندگی باعث بروز برخی از آسیب‌ها می‌شود.

وحدانی‌نیا طلاق را مهم‌ترین آسیب پیش روی جامعه دانست و بیان کرد: خراسان‌جنوبی با توجه به وضعیت آماری خود، نسبت به سایر استان‌ها شرایط مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته با تفاهم‌نامه بین‌دادگستری و سازمان بهزیستی، گام‌های مهمی در راستای کاهش طلاق برداشته شد، افزود: در سال گذشته ۲۱۸ مورد از مردان متقاضی طلاق، ۳۷۰ مورد خانم‏ها متقاضی و ۷۳۴ مورد نیز زوجین هر دو متقاضی طلاق بودند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ۱۵۴ مورد زوجین در دوران عقد متقاضی طلاق، ۷۸ مورد کمتر از یک سال زندگی مشترک، ۱۶۰ مورد بین دو تا پنج سال زندگی، ۲۷۴ مورد بین پنج تا ۱۰ سال زندگی و ۳۶۰ مورد بیشتر از ۱۰ سال زندگی داشته‌اند.

وحدانی‌نیا با اشاره به عوامل طلاق بیان کرد: اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، دخالت اطرافیان و فاصله طبقاتی ازعوامل بروز این طلاق‌ها است.

وی با بیان اینکه عدم آشنایی با تکینک‌های زندگی در صدر عوامل طلاق در استان است، اظهار کرد: ۵۴۹ مورد از مراجعه‌کنندگان برای طلاق در سال گذشته شاغلان مرد و ۱۵۲ مورد نیز شاغلان زن بوده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۵۲ مورد طلاق توافقی و درخواست طلاق از سوی خانم ها نیز ۵۴۷ مورد بوده است.

وی یادآور شد: علی‌رغم کاهش آمار طلاق در شش‌ماهه سال جاری، وضعیت کنونی زیبنده خراسان‌جنوبی نبوده و باید به سمت‌و سویی برویم که آمار طلاق به صفر برسد.

captcha