پرداخت نقدی سهام عدالت اتلاف منابع است
کد خبر: 3655393
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

پرداخت نقدی سهام عدالت اتلاف منابع است

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرداخت سود سهام عدالت در شرایط کنونی که کشور دچار تنگناهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری است به صلاح نیست و اتلاف منابع عمومی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایرنا، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز، 30 مهرماه اظهار داشت: بر اساس برآوردی که دولت انجام داده بیش از 40 هزار میلیارد ریال منابع ناشی از سود سهام عدالت باید توزیع شود.
وی تصریح کرد: این میزان منابع به صورت پراکنده و گسترده به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مختلف پرداخت می‌شود اما کمکی به خرج زندگی و معیشت مردم نمی‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید به دنبال روش‌های جایگزین و مناسب دیگری در این زمینه باشد و انتظار این است که رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت این مهم را عملیاتی نکنند.
تاجگردون یادآور شد: دولت می‌تواند به‌جای تقسیم و توزیع منابع، بدون اثرگذاری در اقتصاد و معیشت مردم آن را به صورت تجمیع شده برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرداخت سود سهام عدالت به صورت نقدی را ادامه مسیر اشتباه و تجربه تلخ همچون پرداخت یارانه نقدی دانست.
تاجگردون همچنین با اشاره به موضوع تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه نیز گفت: این طرح در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی دقیق و کارشناشی قرار گرفت.
وی افزود: طرح تبدیل برنامه و بودجه به وزارتخانه از نظر کمیسیون‌های مختلف مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از آنجا که براساس قانون اساسی مسایل بودجه و اداره استخدامی از وظایف مستقیم رئیس‌جمهور محسوب می‌شود، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با قاطعیت نسبت به رد آن اقدام کرد.
captcha