اخلاق علوی در بین نسل جوان ترویج داده شود
کد خبر: 3655426
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام ولی‌پور:

اخلاق علوی در بین نسل جوان ترویج داده شود

گروه فرهنگی: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان با تاکید بر لزوم ترویج اخلاق علوی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان، گفت: جهان نیازمند تبیین سیره حضرت علی(ع) است و ما باید با الگوگیری از سیره علوی تلاش کنیم در جامعه راه حق را بشناسیم و معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری همایش ملی «سیره علوی» به میزبانی جهاددانشگاهی در لرستان، بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج سیره ائمه اطهار(ع) دانست و  گفت: جامعه امروز بیش‌از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از سیره علوی به‌ویژه مفاهیم نهج‌البلاغه است.
وی با تاکید بر لزوم ترویج اخلاق علوی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و تلاش روحانیت در این عرصه، افزود: در راستای ترویج فرهنگ علوی در جامعه، باید معارف نهج‌البلاغه را به‌ویژه بین جوانان بیان کنیم.
ولی‌پور با اشاره به این‌که دشمنان اسلام فرهنگ و اقتصاد ما را برای ضربه زدن به کشور ما هدف قرار دادند، اضافه کرد: کم‌توجهی به فرهنگ، کشور را بیش از پیش در معرض تهاجم دشمن قرار می‌دهد.
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان در ادامه تأکید کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج و گسترش سیره عملی امام علی(ع) ‌بین نسل نوجوان و جوان جامعه ضروری است.
وی با بیان این‌که ما باید در ابعاد گوناگون زندگی خویش، با الگو‌گیری از سیره امام علی(ع)، عدالت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم، اظهارکرد: امیرمؤمنان علی(ع) در دوران عمر بابرکت خود همواره در راه حق گام برداشت و در همه دوران حکومت خود در جامعه اسلامی عدالت واقعی را تحقق بخشید.
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان افزود: شناساندن و معرفی سیره عملی و رفتاری ائمه اطهار(ع) در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان، مسؤلیت سنگینی است که بر دوش ما است.
وی با بیان این‌که جهان نیازمند تبیین سیره حضرت علی(ع) است، اظهار کرد: ما باید با الگوگیری از سیره علوی تلاش کنیم در جامعه راه حق را بشناسیم و معرفی کنیم.

captcha