حافظ کل قرآن خواستار توجه بیشتر مسئولان به فعالیت‌های قرآنی شد
کد خبر: 3655440
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

حافظ کل قرآن خواستار توجه بیشتر مسئولان به فعالیت‌های قرآنی شد

انس با قرآن و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه می تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و مسئولین باید اهمیت بیشتری، به فعالیت های قرآنی داشته باشند،

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: قرآن کریم، کلام الهی است و انس با این چشمه نورانی که در آیات و روایات بدان بسیار اشاره شده است، تضمین کننده دنیا و آخرت زندگی بشری است.
امروزه با وجود فضاهای مجازی و معطوف شدن عده‌ای بی‌شمار در دنیای بی‌کران فضای مجازی به حدی که بدان معتاد شده  به کارهای روزمره خود توجهی ندارند، هستند جوانان و نوجوانانی که با بهره‌گیری از وقت گرانبها به حفظ و قرائت قرآن و آموزه‌های دینی می پردازند.
مانوس شدن با قرآن معجزه‌ای شگرف در عملکرد فردی ایجاد خواهد کرد، اما متاسفانه با وجود گرایش بسیاری از جوانان به سمت حفظ و قرائت قرآن، توجه خاصی از طرف مسئولان امر به این مقوله مهم در جامعه نمی شود.
با حمایت، هدایت و شناسایی این چهره‌های نورانی می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش و از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.
در این گزارش گفتگویی با مهدی عبرتی، حافظ کل قرآن گیلان انجام شده و از تاثیر کلام وحی در زندگیش جویا شدیم که باهم می خوانیم:
 به تبعیت از قاری مصری، حفط قرآن را آغازکردم
مهدی عبرتی یکی از حافظان قرآن کریم شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: قرآن کلام خداست و هر انسانی این راه نورانی را سرمشق زندگیش قرار دهد بی شک درمانده نخواهد شد.
 وی با بیان اینکه متولد 1379 بوده و حفط قرآن را از سن 9 سالگی آغاز کرده است، گفت: به تبعیت از قاری مصری، حفظ قرآن راشروع کردم.
عبرتی اذعان کرد: پدر و مادر در رشد فرزندان تاثیر بسزایی داشته و در این راه ارزشمند و نورانی مشوق اصلی‌ام پدرم بود.
این حافظ قرآن کریم با اشاره به اساتیدش که او را در این مسیر همراهی کردند تصریح کرد: فرهاد فلاح پور، محمد فلاح پور و حسن اسماعیل پور از اساتید بنده در حفظ و قرائت قرآن بودند.
وی با اشاره به اینکه در قرائت قرآن کریم از استاد مصطفی اسماعیل تقلید می کنم خاطرنشان کرد:  الحمدلله توانستم در سال ۹۴، در مسابقات قرائت کشوری زیر ۱۶ سال، در مشهد مقدس شرکت کرده و  رتبه نخست را کسب کنم.
عبرتی اضافه کرد: در کنار قرائت، فعالیتم را در حفظ قرآن نیز شروع کردم و طی 2 سال توانستم کل قرآن را به لطف حق تعالی حفظ کنم.
این حافظ قرآن کریم افزود: هدف اصلی ایم از حفظ قرآن، شرکت در مسابقات این رشته نبود و به فکر تقویت قرائت بودم و توانستم قرآن کریم را به لطف خداوند حفظ کنم.
وی در ادامه اضافه کرد: در سال ۹۵، به پیشنهاد دوستانم و برای محک محفوظاتم، در مسابقات حفظ  شرکت کردم و الحمدلله توانستم رتبه نخست حفظ کل کشوری را در رده سنی زیر ۱۸ سال کسب کنم.
مسئولان به فعالیت های قرآنی بیش از پیش توجه کنند
این حافظ قرآن کریم اظهار کرد: قرآن یکی از ثقلینی است که پیامبر اکرم (صل الله علیه والله )در حدیث شریف ثقلین فرمودند و ما به لطف خداوند به آن دسترسی داریم.
وی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار (علیه السلام ) در احادیث بارها به اهمیت قرآن کریم اشاره داشته اند تصریح کرد: احادیث بسیاری، در باب اهمیت تلاوت و حفظ و انس با قرآن کریم، از معصومین (علیهم السلام) نگارش شده است.
عبرتی اذعان کرد: هنر تلاوت برای کسی که به آن عشق بورزد، بسیار شیرین بوده و قرآن و هنر تلاوتش، دریایی بی منتهاست.
این حافظ قرآن کریم به ارزش های دینی اشاره و خاطر نشان کرد: انس با قرآن در روند زندگی تاثیرگذار بوده و نورانیت آن در طول حیات لمس خواهد شد.
وی به تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های دینی اشاره  و بیان کرد: یکی از راه‌های نجات نوجوانان و جوانان از انحراف، انس با قرآن است که یاد خدا را در دل زنده می کند.
عبرتی به تاثیر گذاری والدین در شکل‌گری شخصیت و موفقیت فرزندان پرداخت و تصریح کرد: پدران و مادران به سنین شکل گیری شخصیت و هویت جوانان توجه کرده و سعی کنند از سنین کودکی فرزندان را با قرآن و فضایلش آشنا کنند.
وی در ادامه به تاثیر گذاری کلام وحی در زندگیش اشاره و اظهار کرد: امیدوارم همه مردم مانوس با قرآن کریم باشند.
عبرتی خواستار توجه مسئولین به بخش قرآنی شد و اذعان کرد: از مسئولین انتظار داریم که اهمیت بیشتری، به فعالیت های قرآنی داشته باشند، چون واقعا ترویج فعالیت‌های قرآنی، تبلیغ و ترویج دین است و طبق چیزهای که خود بنده دیده ام، بسیار تاثیر گذار است.
گفتنی است؛ انس با قرآن، و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه می تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق ، اعتیاد و  خود کشی و ...... و دیگر ناهنجاری ها جلوگیری کند، امیدورایم مسئولان امر بیش از گذشته به قرآن کلام وحی و گسترش این چشمه نورانی در حیات زندگی توجه کرده و اعتبارات ویژه ای به این بخش اختصاص دهند.
captcha