ضرورت مشارکت‌پذیری مردم در پدافند غیرعامل
کد خبر: 3655462
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
خجسته‌پور تاکیدکرد:

ضرورت مشارکت‌پذیری مردم در پدافند غیرعامل

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که در هفته پدافند غیرعامل به‌دنبال حساس کردن بدنه جامعه به این موضوع مهم باشیم، اظهارکرد: پدافند غیرعامل از عوامل اقتدار و امنیت کشور برای مقابله با تهدیدات اقدامات پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل لرستان که امروز یک‌شنبه، ۳۰ مهرماه در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در پدافند غیرعامل باید به‌ سمت آمادگی  و اقدامات به موقع برویم و با مصون‌سازی در حوزه‌های مورد تهدید کاری کنیم که به مرحله بحران نرسد.
وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر پدافند غیرعامل دارند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل به صورت عام و در دستگاه‌های اجرایی به‌صورت خاص هفته پدافند غیرعامل صورت گیرد.
خجسته‌پور با بیان این‌که در استان لرستان اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است، اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل تاکیدات بیشتر مورد توجه شبکه های رایانه ای و امنیت آنهاست است لذا دستگاه‌های اجرایی در خصوص نفوذ سیستم‌های مخرب و هکرهای رایانه‌ای اداری شبکه‌های رایانه‌ای را محافظت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی جهت امنیت شبکه‌های رایانه‌ای با مرکز آپا ارتباط بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر اجرای مانورهای پدافند غیرعامل در شرایط واقعی، افزود: مانورهای پدافند غیرعامل در شرایط واقعی برگزار شود کمااینکه اجرای مانور ساعت صفر که بدون در جریان گذاشتن کارکنان  یکی از مانورهای مطلوب در پدافند غیرعامل است.
خجسته‌پور ادامه داد: با توجه به مختصات سیاسی که در دنیا وجود دارد و فعل و انفعالات سران برخی از کشورها، برخی تهدیدات بیرونی متوجه نظام است، کمااینکه به‌واسطه تغییرات اقلیمی با پاره‌ای مخاطرات طبیعی مواجه هستیم و هدف پدافند غیرعامل شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها و مصون‌سازی است.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: پدافند غیرعامل با مدیریت بحران تفاوت ماهوی دارد و ایجاد آمادگی بهتر در مقابله با تهدیدات و نرسیدن آنها به مرحله بحران وظیفه پدافند غیرعامل است.
captcha