توسعه فرهنگ قرآنی از رویکردهای ارشاد
کد خبر: 3655471
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

توسعه فرهنگ قرآنی از رویکردهای ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه رویکرد ارشاد توسعه فرهنگ قرآنی است، گفت: نمی توانیم به هر قیمتی فعالیت قرآنی داشته باشیم، فعالیت قرآنی خود یک ابزار و مقدمه است که زمینه ساز توسعه فرهنگ قرآنی می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: باتوجه به اینکه فعالیت جشنواره مدهامتان در قالب یک جشنواره قرآنی تعریف شده است هر نوع زمینه سازی برای توسعه فرهنگی قرآنی جزو ضرورت های کارهای فرهنگی به شمار می آید.
وی افزود: برای برگزاری این جشنواره تمام همت خود را به کار خواهیم گرفت و از تمام ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مسجد استفاده می‌کنیم.
حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه این جشنواره دارای سابقه است، اظهار داشت: داشتن تجربه از دوره های قبلی کمک می کند تا این جشنواره به خوبی برگزار شود، این جشنواره در قالب یک مسابقه برگزار می شود باید به لحاظ کمیت و کیفیت از رشد خوبی برخوردار باشد.
رویکرد ارشاد افزایش فعالیت های قرآنی نیست
وی با اشاره به اینکه رویکرد ارشاد افزایش فعالیت های قرآنی نیست بلکه توسعه فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: اکنون ممکن است فعالیت قرآنی توسط افراد وهابی هم رخ دهد، ما نمی توانیم به هر قیمتی فعالیت قرآنی داشته باشیم، فعالیت قرآنی خود یک ابزار و مقدمه است که زمینه می شود تا فرهنگ قرآنی را توسعه دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: آنچه را که در قالب مدهامتان و یا در قالب هر عنوان دیگری از جشنواره به آن می پردازیم باید نتیجه آن را در رفتارهای خودمان ببینیم و ما نمی خواهیم قرآن سرایی کرده باشیم.
وی با بیان اینکه به صرف قرآن سرایی کردن توسعه فرهنگی قرآن اتفاق نمی افتد، افزود: با توجه به اینکه محتوا برای ما مهم است انتظار می رود از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری که جزو بدنه فرهنگ ارشاد اسلامی محسوب می شود نوع نگاهش توسعه فرهنگ قرآنی باشد و نباید سعی کند توسعه فعالیت قرآنی به هر قیمتی داشته باشد.
جشنواره مدهامتان قابل قبول است
حجت الاسلام فضیلت فعالیت جشنواره مدهامتان را قابل قبول دانست و اظهار داشت: هر فعالیتی به لحاظ تراز و سطح هر امر کیفی قابل ارتقا است و تا کنون فعالیت این جشنواره خوب بوده و ما به دنبال بهتر برگزار شدن آن هستیم.
وی تصریح کرد: برای بهتر برگزار شدن این جشنواره و دیگر جشنواره ها باید تلاش هایی صورت گیرد و در بین مجموعه آنهایی که سمت کارگزاری در امر امورات فرهنگی دارند و هم آنهایی که به عنوان مهمان و شرکت کننده در جشنواره هستند نسبت به رویکرد جشنواره دقت داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نباید در مناسک محوری متوقف شویم، گفت: باید توجه داشته باشیم که ماندن در مناسک رویکرد کلی اهل بیت، قرآن و خداوند متعال نبوده و ما باید از نماد به عنوان یک زمینه برای رسیدن به معرفت استفاده کنیم.
captcha