وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون‌سازی زیرساخت‌ها است
کد خبر: 3655510
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
شریفی:

وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون‌سازی زیرساخت‌ها است

گروه اجتماعی: مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در طول هفته پدافند غیرعامل در سطح استان، گفت: در این هفته پروژه‌های عمرانی مرتبط با پدافند غیرعامل از جمله پروژه‌های ارتباطی با نگاه پدافندی افتتاح می‌شوند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از ایسنا، پرویز شریفی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای رابطین پدافند غیرعامل و دهیاران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار «پدافند غیر عامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» نامگذاری شده و برنامه‌های متعددی در سطح استان در نظر گرفته شده است .
وی به برگزاری چند سناریو و  رزمایش در این بخش اشاره و اضافه کرد: از جمله این سناریوها می‌توان به سناریوی مبارزه با بیماری لکه نواری گندم در هفتم آبان ماه جاری در ایوان برگزار خواهد شد .
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه تلاش شده کلیه مراکز حساس و مناطق مهم به مولد برق مجهز شوند، افزود: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت‌ها در قالب مناطق حیاتی و مهم است .
شریفی با بیان اینکه 57 حلقه چاه تاکنون در استان حفر شده که 12 مورد مجهز به دیزل ژنراتور شده‌اند که در مواقع بحرانی برای کوتاه مدت می‌توان از این چاه‌ها بهره‌برداری کرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد تامین برق است، اوج مصرف برق استان هم اکنون 375 مگاوات است که تلاش شده با نصب دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری این مشکل برطرف شود، ضمن اینکه با راه‌اندازی خط انتقال برق 480 مگاواتی از سد سیمره نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
وی به نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در ۱۴ مدرسه استان ایلام اشاره و عنوان کرد: در این هفته پروژه‌های عمرانی مرتبط با پدافند غیرعامل از جمله پروژه‌های ارتباطی با نگاه پدافندی افتتاح می‌شوند .
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با اشاره به اینکه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در یکی از مراکز نظامی با محور پدافند غیرعامل برگزار می‌شود، تصریح کرد: تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط اضطراری به ویژه در حوزه تامین آب، برق و مواد غذایی از اولویت‌های سازمان پدافند غیرعامل است.
شریفی با بیان اینکه در مجموع ده‌ها ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان ایلام برگزار می‌شود، گفت: آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله بحث آموزشی سایبری برای کارشناسان IT در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات دشمن برای از بین بردن زیرساخت‌های یک کشور در پدافند غیرعامل مورد رصد قرار می‌گیرد، در حالی که مدیریت بحران بیشتر در هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله اجرا می‌شود، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل باید در بین لایه‌های مختلف مردم نهادینه شود تا ضمن آشنایی بیشتر بتوان آنرا در سطوح مختلف اجرایی کرد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه زمینه سازی برای افزایش مشارکت عمومی در این حوزه و مردمی کردن آن بویژه در میان نخبگان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: به منظور تامین آب زائران اربعین در مرز مهران تاکنون هفت حلقه چاه حفر شده که یک حلقه مجهز به دیزل ژنراتور شده است.
شریفی در پایان اظهار کرد: تامین نان مورد نیاز مردم در شرایط اضطراری و بحرانی از مواردی است که باید در پدافند غیرعامل لحاظ شود و بر اساس مصوبات قانونی باید سالانه 20 درصد نانوایی‌ها دوگانه سوز شده و دارای برق اضطراری باشند.
captcha