نسل امروز، هدفدار و متناسب با نیاز‌های جامعه تحصیل کند
کد خبر: 3655511
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
در مراسم بزرگداشت 30 مهر مطرح شد؛

نسل امروز، هدفدار و متناسب با نیاز‌های جامعه تحصیل کند

گروه فرهنگی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نسل کنونی باید بداند که با وجود دشمنان بسیار باید چه کند، تحصیل او باید هدفدار و متناسب با نیاز‌های جامعه امروزی باشد کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد هم اکنون باید اقدام کند فردا دیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه 30 مهر ماه در مراسم بزرگداشت حماسه 30 مهر دانش آموزان همدانی ضمن شکل‌گیری اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان این شهر، اظهار کرد: شما دانش آموزان عزیز پس از چند روز زندگی در این دنیا کار خود را به اتمام می‌رسانید اما آنچه مهم است استفاده مطلوب از عمر است.
وی افزود: عمر انسان همچون قطعه یخی است که در حال آب شدن است و این بشر به معنای واقعی در حال فدا و فنا شدن است آنچه مهم است دستاورد چند ساله انسان است.
آقامحمدی با بیان اینکه انسان مخلوق آزاد خداوند است اضافه کرد: انسان باید قدردان خدایی باشد که او را مخاطب خود قرار داده و به او اختیار عبادت پروردگار و یا جنگ با او را می‌دهد، اجازه موافقت و یا مخالفت او را با خود می‌دهد حال این انسان است که مختار است از عمر خود چگونه بهره‌مند شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متوسط سن ایرانیان 74 و در حالت خوشبینانه 80 سال است، گذشت 20 سال از عمر انسان ورود او به فصل تابستان است، گذشت 40 سال، فصل پاییز و گذشت 60 سال از عمر او زندگی انسان را به فصل زمستان وارد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه کسی که جوانی خود را از دست دهد دیگر در پیری کاری از او ساخته نیست ابراز کرد: انسان کار زیاد و عمر کوتاهی دارد، نگاه به گذشتگان و نسل‌های قبل که حکومتی را تغییر دادند، جنگ هشت ساله را مدیریت کردند و کشور را به یک ثبات پایداری رساندند تلنگر خوبی است تا انسان بداند که عمر او کوتاه است.
آقامحمدی عنوان کرد: نسل کنونی باید بداند که با وجود دشمنان بسیار باید چه کند تحصیل او باید هدفدار و متناسب با نیاز‌های جامعه امروزی باشد کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد هم اکنون باید اقدام کند فردا دیر است.
این مقام مسئول اشاره‌ای به سخن زیبای همسر شهید علی چیت سازیان داشت و گفت: من به عنوان شاهد عقد این دو جوان در محضر حاضر بودم پدر همسر شهید چیت سازیان به دختر خود گفت، علی پس از مدتی شهید خواهد شد چرا حاضر به ازدواج با او هستی؟ ایشان فرمودند«یک روز زندگی با یک مرد بهتر از یک عمر زندگی با نامرد است».




captcha