23 آبان؛ آغاز همایش «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»
کد خبر: 3655516
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

23 آبان؛ آغاز همایش «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»

گروه اجتماعی: نخستین همایش «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» طی روزهای 23 تا 26 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محسن جاجرمی‌زاده، دبیر اجرایی همایش «چیستی و چگونی تحول در علوم انسانی از دیدگاه حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای» امروز، 30 مهر در جمع خبرنگاران گفت: این همایش طی روزهای 23 تا 26 آبان ماه در پژوهشكده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه علوم انسانی موجود مسائل امروز بشریت را حل نمی‌كند و پاسخگو نیست، افزود: در این همایش دست‌آوردهای 40 سال و تحقیقات انجام شده توسط 40 دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جاجرمی‌زاده، از حضور حدود یک هزار نفر از دانشگاهیان در این همایش خبر داد و گفت: این همایش در واقع رویداد علمی بزرگی در رابطه با علوم انسانی است كه یكی از اهداف آن تولدی محتوا در حوزه‌ی علوم انسانی خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینكه نتایج این همایش علمی، از طریق شبكه 4 (افق) به اطلاع عموم علاقه‌مندان می‌رسد، گفت: با استفاده از مجموعه‌ی اسنادی که از دانشگاه‌ها به دست ما می‌رسد نمایشگاهی برپا می‌شود.

جاجرمی‌زاده همچنین از هماهنگی‌های انجام شده با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای برگزاری این همایش و نمایشگاه اسناد مرتبط خبر داد.

سعید زاهد زاهدانی، رئیس پژوهشكده علوم انسانی دانشگاه شیراز و دبیر علمی همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی نیز در این نشست گفت: دبیرخانه بررسی نواندیشی‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌های فکری و اجتماعی وظیفه دارد رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در دانشگاه‌های مختلف گفتمان سازی کند.

وی گفت : در کنار همایش و با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان فارس نمایشگاه و جشنواره‌ای در زمینه تحول در علوم انسانی و دستاوردهای علوم انسانی در 40 سال گذشته خواهیم داشت.

زاهد زاهدانی گفت: دبیرخانه80 مقاله چکیده دریافت کرده كه 41 مقاله پذیرفته شده است كه 11 مقاله آن در همایش ارائه می‌شود. 5 مقاله سفارشی نیز از دانشمندان علوم انسانی نیز دریافت كرده‌ایم.

این استاد دانشگاه اضافه كرد: این همایش مشتمل بر 4 كارگاه آموزشی و 6 كرسی نظریه‌ پردازی است و هشت جلسه هم‌اندیشی و 3 میزگرد نیز برگزار می‌شود.

زاهدزاهدانی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب و دستاوردهای مکتوب در حوزه‌ی علوم انسانی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: این همایش 2 سالانه است.

رئیس پژوهشكده‌ی تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز با بیان اینكه هیچ دانشگاهی در ایران چنین پژوهشكده‌ای ندارد، حداد عادل را به‌عنوان یكی از سخنرانان همایش یاد شده، معرفی كرد.

captcha