مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا ۸ آبان برگزار می‌شود
کد خبر: 3655526
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا ۸ آبان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به یکی از بال‌های مهم و تأثیرگذار فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی تبدیل‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علی محمدنیاکان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا اظهار کرد: برگزاری سوگواره علمدار کربلا برای چهارمین سال پیاپی در مرکز این استان، نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و توجه نسل جوان به شخصیت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) دارد .
وی با بیان اینکه استان ایلام امروز به ‌عنوان دروازه عتبات عالیات مورد توجه اقشار مختلف مردم برای تردد زوار حسینی قرار دارد، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به یکی از بال‌های مهم و تأثیرگذار فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی تبدیل‌ شده‌اند .
محمدنیاکان اضافه کرد: باید تلاش شود که مراسم اختتامیه سوگواره علمدار کربلا به بهترین نحو ممکن و باشکوه‌تر از گذشته در مرکز این استان که هم‌زمان با اربعین حسینی میزبان زوار عتبات عالیات برگزار شود و در این راستا همکاری و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد .
حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: هم‌زمان با اربعین حسینی در سال جاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح کانون‌های مساجد و در راستای پذیرایی و استقبال از زوار حسینی برگزار می‌شود .
چراغی پور با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا برای چهارمین سال متوالی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: از زمان اعلام فراخوان این سوگواره از شهریورماه سال جاری تا پایان مهلت ارسال آثار بیش از 550 اثر به دبیرخانه این سوگواره در استان ارسال ‌شده است .
وی با بیان اینکه بیش از 110 نفر از شاعران جوان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از 25 استان کشور در این سوگواره مشارکت داشته‌اند، یادآور شد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان با حضور مسئولان کشوری، استانی و مهمانانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعرانی از کشور همسایه عراق برگزار می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره در ایلام فراهم ‌شده و 18 نفر از برگزیدگان این سوگواره در بخش‌های شعر نو، شعر کلاسیک، بخش ویژه در استان حضور خواهند یافت .
چراغی‌پور بیان کرد: کارگاه تخصصی نقد و بررسی شعر آیینی با حضور یکی از اساتید برجسته کشوری نیز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره برگزار می‌شود و پیام یکی از مراجع عظام تقلید و پیام مقام عالی وزارت نیز خطاب به این سوگواره در مراسم اختتامیه قرائت می‌شود.
captcha