تضعیف روحیه انقلابی‌گری در جامعه زمینه غلبه دشمنان را پررنگ می‌کند
کد خبر: 3655544
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

تضعیف روحیه انقلابی‌گری در جامعه زمینه غلبه دشمنان را پررنگ می‌کند

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اگر روح عزت‌مداری، انقلابی‌گری، آرمان‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد کمرنگ شود، زمینه غلبه‌ دشمنان بر جامعه پررنگ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 30مهرماه در دیدار با مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز، اظهار کرد: تاریخ کربلا و عاشورا، پر از درس و معرفت و عرفان و شعور است که از هر منظری به آن بنگریم، دریایی از معارف در مقابل ما آشکار می‌شود.
وی گفت: حرکت امام حسین(ع)، رمزگونه، معارف عمیق معرفتی و تربیتی را بیان می‌کند که یکی از جلوه‌های مغفول آن، حضور بانوان در این عرصه است.
خطیب ‌جمعه کرج با اشاره به کاستی‌های موجود در این زمینه، گفت: همه ما راجع به حضرت زینب کبری(س) مطالبی شنیده‌ایم، ولی اینکه این بانو ۵۷ سال در این عالم زیست، در چه درجات علمی و معرفتی بوده، چه خطبه‌هایی در کوفه و شام گفته و چه مباحثی در آن‌ها مطرح کرده است، بسیار اندک موردتوجه بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: تعداد زیادی از بانوان حاضر در کاروان امام(ع)، در مواقف پیش و پس از عاشورا، نقش‌های بزرگی ایفا کرده‌اند و حتی یکی از شهدای کربلا از بانوانی است که به دشمن حمله برد.
حسینی همدانی اضافه کرد: سکینه خاتون(س)، ازجمله راویان کربلاست که مستقیماً به نقل حدیث از امام(ع) پرداخته است.
اولویت دادن به مباحث بومی البرز در سیاست‌گذاری‌ها نقش سازنده‌ای در راستای اصلاح معضلات و مسائل اجتماعی خواهد داشت
این مسئول با تأکید بر فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی تخصصی در حوزه‌ عاشورا، گفت: فعالیت‌هایی چون فراخوان همایش و پژوهش‌ها در خصوص «نقش بانوان در زمینه‌سازی و ماندگاری قیام عاشورا» می‌تواند عامل رشد و توسعه این حوزه مهم باشد.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جامعه‌ سه‌هزارنفری طلاب خواهر استان البرز، گفت: ان‌شاءالله شاهد رشد روزافزون، پرشور، بالنده و با برنامه و زمان‌بندی مشخص درزمینهٔ مدارس علمیه خواهران البرز باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با شاره به اثرگذاری بالای قشر بانوان بر جامعه از طریق تأثیر مستقیم بر خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین رکن اجتماعی، گفت: اولویت دادن به مباحث بومی البرز در سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های خواهران استان، نقش سازنده‌ای در راستای اصلاح معضلات و مسائل اجتماعی استان خواهد داشت.
وی گفت: توجه به کارهای ساختاری و زیربنایی، مهم‌ترین تذکری است که همه‌ مسئولان و مدیران باید به آن توجه داشته و در سرلوحه‌ طرح و برنامه‌های خود قرار دهند.
این مسئول بابیان اینکه طلاب علوم دینی از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند و اساتید و مدیران حوزه‌ها، وظیفه‌ سنگینی در راستای هدایت این قشر بر دوش دارند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید برای ارتقای سطح کیفیت باشند و برنامه‌های ویژه برای نخبه پروری باید موردتوجه برنامه ریزان باشند.
اجازه نمی‌دهیم روحیه‌ بصیرتی افراد دچار خدشه و آسیب شود
خطیب جمعه کرج با تأکید بر تقویت مباحث بصیرتی، روحیه‌ انقلابی، آرمان‌خواهی و نگرش آرمانی داشتن در جامعه طلاب، گفت: اگر روح عزت‌مداری، انقلابی‌گری، آرمان‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه کمرنگ شود، یعنی باور افراد نسبت به این موضوعات تغییر کند، شاهد تغییر در رفتارها، عکس‌العمل‌ها و درنهایت غلبه‌ دشمنان خواهیم بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: انقلاب اسلامی، کل جهان را متوجه معنویت کرد و بیداری اسلامی به وجود آورد و دشمنان نیز به دنبال زمین زدن با این روحیه‌اند، لذا به‌هیچ‌وجه نباید اجازه داد روحیه‌ بصیرتی افراد دچار خدشه و آسیب شود.
حسینی همدانی بابیان اینکه بصیرت به معنای اطلاعات سیاسی تنها نیست، بلکه اصل و اساس بصیرت، توان تحلیل داشتن است، گفت: مردمی که در کربلا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، همه دارای اطلاعات سیاسی بودند، اما تحلیل سیاسی نداشتند و از ترس لشکر خیالی شام یا تطمیع و وعده‌های ابن زیاد، به دستورات او گردن نهادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فعالیت‌های اجتماعی طلاب، تصریح کرد: فضای مجازی یکی از عرصه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز این فعالیت‌ها باشد که البته نباید این مسئله، مانع از حضور حقیقی و ارتباطات چهره به چهره مردمی شود.

captcha