نحوه انتخاب مداحان برای تجلیل در همایش پیرغلامان
کد خبر: 3655573
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
عضو شورای هیئات مذهبی تشریح کرد:

نحوه انتخاب مداحان برای تجلیل در همایش پیرغلامان

گروه اجتماعی: عضو شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان اینکه در هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان برخی شاخصه‌ها برای انتخاب افراد اضافه شده است گفت: ولایی بودن و پیشکسوتی مهمترین شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای این مسئله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، جواد اشعری، عضو شورای هیئات مذهبی استان قم، 30 مهرماه با اشاره به آیتم های کمیته داوری در تجلیل گفت: اولین آیتم، پیشکسوت بودن این افراد است که حق بزرگی بر گردن جوان غلامان و نوغلامان دارد و آیتم مهم دیگری نیز ولایی بودن این افراد است.
وی افزود: در همایش امسال از فعالان مداحی در روستاها نیز تجلیل خواهد شد همچنین از فعالان منطقه نیروگاه نیز تجلیل می شود و از شاعران ارزشی و ولایی یزد، کاشان و کردستان همچنین فعالان هیئت های کشورهای اسلامی نیز تجلیل می شود.       
اشعری با بیان اینکه این همایش با پیام آیت الله العظمی صافی آغاز خواهد شد عنوان کرد: آیتم پاکبان نیز به این همایش اضافه شده است و از یکی از مسن ترین پاکبانان نیز تجلیل می شود.
وی ضمن درخواست از مردم برای معرفی پیرغلامان برای سال های آینده افزود: تعزیه میدانی برای عموم مردم نیز در فضای جلوی شهرداری برگزار خواهد شد.

captcha