هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3655574
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) چهارم آبان ماه در سالن همایشات بین‌المللی شهرداری قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، محسن رضوی، رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) و رئیس دبیرخانه همایش تجلیل از پیرغلامان، امروز 30 مهر در نشست خبری هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) گفت: جای تاسف دارد که برخی از چنین برنامه هایی حمایت که نمی کنند بلکه موانعی نیز ایجاد می کنند.
وی افزود: هشتمین آئین تجلیل در ادامه دوره های گذشته در قم برگزار خواهد شد و از پیرغلامانی که بیش از 90 سال سن دارند همچنین نوغلامان خردسال تجلیل خواهد شد.
رضوی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش و انتخاب این افراد  بیان کرد: در یک سال گذشته افراد از سوی داوران، غربال و با توجه به فاکتورهای مختلف از میان افراد زیادی، گزینش شده و در مراسم نهایی تجلیل می شوند.
رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) عنوان کرد: امسال در هشتیمن آئین از 20 نفر از پیرغلامان، جوان غلامان و نوغلامان تجلیل خواهد شد و در مراسم نیز برنامه هایی از جمله طبل زنی توسط یکی از نوغلامان انجام خواهد شد همچنین از دو شاعر برجسته از جمله صابر خراسانی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: مسئولان استانی، استاندار و شهردار از جمله حاضران در این مراسم خواهند بود و برنامه نیز از برخی شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد همچنین مراسم رونمایی از تمبر همایش نیز انجام خواهد شد.
رضوی با بیان اینکه طی همایشات گذشته از 210 نفر تجلیل شده که 58 نفر از آنان از دنیا رفته‌اند عنوان کرد: در این همایش از سه چهره یعنی آقایان حسین مهلوجی، موذن زاده اردبیلی و مرحوم سیدذاکر  در قالب پخش وله تجلیل خواهد شد.
وی افزود: مراسم در شب هفتم صفر؛ پنجشنبه هفته جاری بعد از نماز ظهر و عصر با همکاری شهرداری قم در سالن همایشات بین المللی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد. 

captcha