مردم می‌توانند از مواکب اربعین پشتیبانی کنند/ صدور پروانه فعالیت 800 موکب در چذابه و شلمچه
کد خبر: 3655595
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

مردم می‌توانند از مواکب اربعین پشتیبانی کنند/ صدور پروانه فعالیت 800 موکب در چذابه و شلمچه

گروه اجتماعی: مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان از صدور پروانه فعالیت 800 موکب جهت استقرار در پایانه‌های شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دو مرز خبر داد و گفت: از مردم تقاضا داریم که در راستای پشتیبانی از مواکب و تأمین اقلام مورد نیاز همانند سنوات گذشته عمل کرده و با مواکب همکاری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به آخرین وضعیت استقرار مواکب در مرزهای شلمچه و چذابه گفت: امسال استقبال مردم برای ثبت‌نام مواکب و اخذ پروانه بسیار زیاد بوده و حتی پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد مواکب مستقر در این دو مرز تا روزهای منتهی به اربعین به بیش از یک هزار موکب برسد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعلام کرد: تاکنون پروانه فعالیت 800 موکب در پایانه‌های شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دو مرز صادر شده است.

وی اعلام کرد: تمام 400 موکب شلمچه اعم از موکب‌های بین‌راهی و موکب‌های استقراری در پایانه مستقر شده‌اند.

موسوی ادامه داد: از مواکب مرز چذابه نیز تاکنون تمام مواکب بین راهی مستقر شده‌اند و کار استقرار 50 درصد مواکب پایانه چذابه نیز به پایان رسیده است. مواکب مرز چذابه در محل سال‌های پیشین مستقر شده‌اند؛ اما ممکن است برخی از مواکب نیز در محلی که برای امسال جانمایی شده بود، مستقر شوند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم که در راستای پشتیبانی از مواکب و تأمین اقلامی نظیر، گوشت، مرغ، برنج، نمک، چای، قند، و سایر اقلام مصرفی همانند سنوات گذشته عمل کرده و با مواکب همکاری کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ستادهای عتبات عالیات شهرستان‌های خود تحویل بدهند.

iqnakhouzestan@

captcha